КОІПОПК


Кві 25 2025

Print this Запис

Заняття педагогічної студії для працівників дошкільної освіти

Інтегрований підхід до реалізації STRЕАМ-освіти дошкільнят суттєво відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти. Такий підхід відповідає й психічним особливостям дошкільнят, для яких характерне домінування процесів інтеграції (синтезу) над процесами диференціації

Як забезпечити міжпредметну інтеграцію у STREAM-освіті за освітніми напрямами «Інжиніриг або «Маленькі винахідники»; «Мистецтво» або «Таємниці Дивосвіту»; «Математика. Логіка»?

Як змоделювати цікаве інтегроване заняття за певною темою для дошкільнят?

Відповіді на ці та інші питання отримали учасники обласної педагогічної студії «Шляхи реалізації освітніх напрямів програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» під час заключного заняття з теми «Таємниці Всесвіту»», яке відбулося 25 квітня 2025 року на базі закладу дошкільної освіти (ясла -садок) комбінованого типу «Перлинка» Броварської міської ради.

Надія Нечипорук, координатор педстудії, методист відділу раннього розвитку, дошкільної та початкової освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», зауважила, що SТRЕАМ-освіта — базова і найбільш багатогранна сходинка у сучасній освітній SТЕАМ- моделі, тому що надає малюку можливість випробувати себе в різних галузях – побути співаком, актором, балериною, музикантом, науковцем, інженером, винахідником.

Катерина Ходос, керівник педагогічної студії, директор закладу дошкільної освіти, ознайомила учасників з планом заняття, наголосила на тому, що за міжпредметної інтеграції досліджуваний об’єкт або явище діти розглядають не відокремлено, а в комплексі з іншими предметами, явищами та подіями. Це сприяє встановленню причинно-наслідкових взаємозв’язків між ними, інтеграції освітніх ліній, об’єднаних єдиною темою.

Що обговорювали?

Як реалізувати освітні напрями «Інжиніринг», «Мистецтво», «Математика. Логіка» в інтегрованій діяльності дітей?

Як доступно розкрити дітям таємниці Всесвіту?

Як вибудувати освітню діяльності на основі індивідуальних особливостей кожної дитини?

Як забезпечити наступність й перспективність цілей, завдань та змісту освіти, що реалізуються в межах освітніх програм  різних рівнів?

Під час практичного кейсу учасники педстудії:  ознайомилися з досвідом роботи педагогів «Перлинки» з теми «Міжпредметна інтеграція у STREAM-освіті» (спікери: Катерина Ходос, Дар’я Рудько, вихователь-методист, Олена Білько, вихователь).

Підсумком заняття стала презентація творчих продуктів учасників заходу.

Рефлексія наприкінці зустрічі показала, що саме STREAM-освіта, завдяки інтегрованому підходу до реалізації її змісту, вчить дітей проєктуванню, наочному моделюванню, конструюванню, формує у них культуру інженерного мислення та уявлення про цілісну картину Всесвіту.

По завершенню роботи учасники педагогічної студії отримали сертифікати та висловили вдячність організаторам заходу, які створили творчий онлайн-простір для обміну ідеями, натхненням та професійним зростанням; впевнилися, що участь у роботі педстудії дасть змогу впроваджувати сучасний інтеграційний підхід до розвитку, виховання й навчання дітей завдяки STREAM-освіті.