Чи завжди школярі бачать світ географії та природничих наук яскраво, образно, емоційно? Як перетворити учня з пасивного спостерігача на активного творця навчального простору? Чи може один цифровий інструмент змінити ставлення до предмета? Що створене учнем власноруч цінніше: оцінка чи емоція?
Саме на ці питання шукали відповіді учасники другого засідання педагогічної студії «Цифрові інструменти у навчанні географії та інтегрованих курсів природничої освітньої галузі», яке відбулося 09 квітня 2025 року в онлайн-режимі. Керівник педстудії – Чемерис Ольга Олегівна, учитель географії Переяславського ліцею імені Івана Мазепи Переяславської міської ради, учитель-методист. Координатор – Совенко Валерій Володимирович, методист відділу загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», учитель-методист.
На другому занятті учасники розглянули можливості платформи Canva в освітньому процесі. І вже з перших хвилин стало очевидно: учителі готові відкривати нові горизонти!
Педагоги активно доєдналися до спільного класу в Canva, де змогли відчути себе і дослідниками, і дизайнерами, і творцями візуальної історії уроку. Учасники заняття з натхненням виконували вправу «Банка радості», наповнюючи її моментами, що дарують тепло, усмішки та світло вчительських сердець. У вправі «Мапа думок» кожен мав змогу структурувати знання та ідеї, продемонструвати логіку мислення і створити візуально гармонійну картину навчального процесу. Крім того, учасники виконували інтерактивні вправи, що не лише стимулюють творче мислення, а й допомагають відчути себе в ролі учня, який навчається із задоволенням.
Учасники заходу ознайомилися з можливостями Canva й відчули, як цей інструмент може змінити підхід до навчання, зробити його інтерактивним, гнучким, динамічним та візуально привабливим.
Особливо цінною є можливість залучати учнів до створення різноманітних матеріалів у Canva, адже це не просто редактор, це середовище для відкриттів, де учень із простого глядача стає дослідником, митцем, аналітиком.
Учасники заходу отримали творче домашнє завдання – розробити власні навчальні матеріали у цьому застосунку, якими вони поділяться на заключному занятті педстудії.