«Дитинство без фізичного руху – хворе і скалічене доросле життя». Під таким гаслом 09 квітня на базі КЗ «Вишневий заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу «Ромашка» Вишневої міської ради в онлайн-форматі відбулося заключне заняття обласної педагогічної студії з теми «Формування рухової компетентності дошкільників у закладі дошкільної освіти».
Надія Нечипорук, координатор педстудії, методист відділу раннього розвитку, дошкільної та початкової освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», підкреслила, що рух і дитина – одне ціле. Потрібно радіти, коли дитина рухлива і непосидлива, тому що саме у русі вона розвивається. Жваве і рухливе дитя – це нормально, мляве і малорухливе – ознака тривожності.
Лариса Лєпшеєва, керівник педагогічної студії, директор закладу дошкільної освіти, акцентувала увагу на тому, що оскільки більшість задатків, навичок, умінь розвиваються у дошкільному віці, то формування основ здоров`я, мотивації до здорового способу життя, які пов’язані з руховою активністю, доцільно розпочинати у ранньому дитинстві, бо існує тісний взаємозв’язок між структурою рухової активності в дитинстві та в зрілому віці.
Наталія Левінець, старший науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини і дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, висвітлила питання «Рухова компетентність як основа формування у дітей дошкільного віку здоров’язбережувальної поведінки».
Що обговорювали?
- Педагогічні умови активізації рухового режиму дітей дошкільного віку.
- Забезпечення рухової активності дітей протягом дня: види та форми роботи з дітьми і педагогами (спікер: Валентина Наглянець, інструктор з фізкультури ЗДО «Ромашка»).
- Українська народна рухлива гра – джерело активності, духовності та добра. (спікер: Ірина Кристя, музичний керівник ЗДО «Ромашка»).
Під час практичного кейсу учасники педстудії мали можливість:
- преглянути відеопрезентацію з теми «Організовані форми роботи щодо формування та удосконалення рухової компетентності дошкільників»;
- обмінятися досвідом роботи з теми «Українська рухлива народна гра – джерело активності, духовності та добра» (відеофільм за результатами виконаного домашнього завдання).
Головна мета роботи педстудії досягнута. Рефлексія наприкінці зустрічі показала, що активна рухова діяльність для підростаючого покоління має особливе значення як фактор, який сприяє розвитку та вихованню особистості дитини загалом; рух – це природна потреба дитини, її форма існування. На кінець дошкільного віку можна сформувати навичку ‘вірності руховій активності’, яка залишиться і впродовж дорослого життя. Реалізувати отримані знання слухачі зможуть під час формування рухової компетентності дошкільників у своїх закладах дошкільної освіти.
У роботі педагогічної студії взяли участь слухачі курсів підвищення кваліфікації з проблеми «Формування ключових компетентностей дітей дошкільного віку: інноваційні підходи».
По завершенню роботи учасники педагогічної студії, які успішно пройшли навчання за освітньою програмою обласної педагогічної студії, отримали сертифікати та висловили вдячність організаторам за цікаві та змістовні заняття, за високий рівень науково-методичного супроводу і професіоналізм.