КОІПОПК


Бер 31 2025

Print this Запис

Проведено засідання обласної педагогічної студії «Читацька грамотність: використання сучасних підходів, технологій, методів та інструментів задля формування та розвитку наскрізних навичок здобувачів освіти 5-9 класів»

«Читання для розуму – те саме, що фізичні вправи для тіла», – ця мудрість, висловлена багато років тому англійським письменником Джозефом Едісоном, сьогодні набуває особливого значення в контексті розвитку читацької грамотності наших учнів. Саме з метою поглиблення розуміння цього важливого аспекту освіти відбулося друге засідання обласної педагогічної студії «Читацька грамотність: використання сучасних підходів, технологій, методів та інструментів задля формування та розвитку наскрізних навичок здобувачів освіти 5-9 класів».

Студія, яку координує Химера Наталія Володимирівна, методист відділу загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», стала платформою для обміну досвідом та пошуку ефективних методик розвитку читацької компетентності. Провідними спікерами засідання стали керівники педагогічної студії: Труфен Тетяна Володимирівна, заступник директора, учитель української мови та літератури Крюківщинського ліцею “Лідер” Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, та Калениченко Олена Василівна, учитель зарубіжної літератури Боярського академічного ліцею “Престиж” Боярської міської ради Фастівського району Київської області.

Основні моменти заняття:

* Аналіз текстів різних жанрів: слухачі розглядали тексти різних жанрів, від художньої літератури до науково-популярних статей, щоб навчитися виявляти ключові ідеї, аргументи й авторську позицію.

* Розвиток критичного мислення: учасники виконували завдання, спрямовані на аналіз достовірності інформації, виявлення логічних помилок та формування власної думки щодо прочитаного.

* Практичні вправи: освітяни виконували практичні вправи, які допомагають розвивати навички швидкого й ефективного читання, а також вміння знаходити необхідну інформацію в тексті.

* Обговорення та обмін досвідом: учасники активно обговорювали прочитані тексти, ділилися своїми думками та досвідом, що сприяло глибшому розумінню матеріалу.

Результати засідання:

* Учасники продемонстрували високий рівень володіння інструментами для аналізу та розвитку критичного оцінювання текстів і художніх творів  учнями.

* Було сформовано практичні рекомендації щодо застосування отриманих знань у професійній діяльності.

* Засідання сприяло налагодженню професійних зв’язків та обміну досвідом між учасниками.

Подальші кроки:

* Планується розробка методичних матеріалів на основі результатів засідання.

* Наступне засідання студії буде присвячене  застосуванню цифрових інструментів для візуалізації інформації з метою глибокого розуміння художніх творів.

Ми вдячні всім учасникам за активну участь та конструктивний діалог.