КОІПОПК


Лют 19 2025

Print this Запис

Відбулася перша зустріч учасників освітньої майстерні «Нова українська школа. Розробка навчально-методичного забезпечення як складника моделі професійного зростання вчителя-філолога в умовах реалізації Концепції НУШ в основній школі» (для вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури)

Освітня майстерня – це інтерактивна форма професійного розвитку вчителів, метою якої є створення умов для набуття педагогами знань і досвіду за допомогою самостійної чи колективної творчості. Під час зустрічі учасників освітньої майстерні «Нова українська школа. Розробка навчально-методичного забезпечення як складника моделі професійного зростання вчителя-філолога в умовах реалізації Концепції НУШ в основній школі» координатор Наталія Химера, методист відділу загальної середньої освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», ознайомила присутніх із принципами функціонування освітньої майстерні як майданчика для вдосконалення фахових компетентностей учителя-словесника. Функціонуватиме освітня майстерня на базі Комунального закладу Кагарлицької міської ради «Кагарлицький ліцей № 1» (керівники: директор Альона Будник, учитель української мови та літератури Тамара Черненко), а її завдання – проведення навчальних заходів, вивчення та впровадження сучасних педагогічних практик, обмін досвідом і знаннями в атмосфері співпраці й підтримки, створення дидактичних матеріалів щодо навчально-методичного забезпечення модельних навчальних програм мовно-літературної галузі.

Ірина Мазуркевич, викладач кафедри природничо-математичної освіти та технологій КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», провела інтерактивне заняття «Застосування STEAM-технології в навчанні інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) «Червона рута». Вона акцентувала увагу на сутність STEАM-навчання, ознайомила з особливостями STEAM-проєктів, надала учасникам інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та запропонувала практичне завдання «Алгоритм підготовки вчителя до STEAM-уроку», під час виконання якого  учасники формулювали проблеми, прогнозували дії учнів щодо їх розв’язання, аналізували результати. Для вчителів-філологів така технологія відкриває нові горизонти, адже сприяє пошуку оригінальних способів розв’язання проблем, інтеграції принципів із різних галузей знань, формуванню ключових і предметних компетентностей учнів. Працюючи над STEAM-проєктами, діти отримують цілісний образ світу крізь призму мистецтва слова.

На занятті панувала атмосфера доброзичливості й зацікавлення; учасники відзначили актуальність теми для сучасної школи, практичну спрямованість заходу, висловлювали ідеї щодо застосування STEAM-технології на уроках словесності.