28 листопада 2024 року інформаційно-ресурсний центр КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» провів методичний вебінар «Музейна педагогіка як інструмент забезпечення якісної освіти в навчальному закладі» для керівників музеїв закладів загальної середньої та позашкільної освіти.
Розпочала роботу вебінару Любов Стовбур, проректор інституту, кандидат філологічних наук, доцент, яка окреслила мету і завдання заходу та зазначила, що музейна педагогіка є невичерпним джерелом і освітнім ресурсом в освітньому процесі навчального закладу й реалізує ідею забезпечення рівного доступу до наукових здобутків національного та світового рівнів.
Ольга Пількевич, методист інформаційно-ресурсного центру інституту, наголосила на важливості діяльності шкільних музеїв в освітньому процесі та презентувала нові технології музейної педагогіки у науково-освітньому просторі музею історії освіти Київщини.
Обласний освітній кластер «Музеї в освіті» представила Людмила Дюдя, методист відділу спортивного туризму та краєзнавства Центру творчості дітей та юнацтва Київщини.
Проблему музейної педагогіки у виставковій діяльності Білоцерківського краєзнавчого музею під час війни висвітлила у своєму виступі Вікторія Петренко, заступник директора з наукової роботи Білоцерківського краєзнавчого музею.
Світлана Селіцька, учитель історії, керівник музею імені Василя Стуса та Лілія Костюк, учитель зарубіжної літератури Броварського ліцею №5 імені Василя Стуса Броварської міської ради, розкрили роль музею Василя Стуса у підвищенні мотивації до навчальної діяльності учнів з української літератури.
Микола Білоцький, учитель історії, керівник шкільного музею Новосілківської гімназії Боярської міської ради, та Оксана Білоцька, волонтер, висвітлили питання організації віртуальних екскурсій і виставок у період воєнного стану для забезпечення якісної освіти учнів.
Любов Прядко, заступник директора з навчально-виховної роботи Гнідинсього ліцею імені Петра Яцика Золочівської сільської ради Бориспільського району, розкрила питання використання музейної педагогіки та її ролі у формуванні національно-патріотичної свідомості учнів закладу загальної середньої освіти.
Тетяна Омельченко, учитель української мови та літератури Білоцерківської гімназії – початкової школи №6 «Перспек.тива» Білоцерківської міської ради, наголосила на важливості ролі музею фольклору й етнографії в освітньому просторі закладу загальної середньої освіти.
Вебінар слугував платформою для обміну досвідом між освітянами, сприяв поширенню інноваційних підходів з музейної педагогіки для забезпечення якісної освіти в навчальному закладі. Учасники зустрічі обмінялися цінним практичним досвідом, що мотивувало до подальшої роботи.
Отже, в сучасному освітньому просторі музейна педагогіка, постійно розвиваючись, надає широку можливість органічно поєднувати культуру й освіту в діяльності шкільних музеїв та сприяє забезпеченню якісної освіти в навчальному закладі.