Як піклуватися про ментальне здоров’я під час війни, навчитись долати стрес, плекати стійкість і благополуччя, відновлювати гармонійні стосунки ? Чому і як мистецтво й творчість впливають на поліпшення емоційно-психологічних станів, мають потужний психологічно-терапевтичний, лікувальний ефект, допомагають стабілізувати рівновагу, заглибитись у свої емоції, рятуватись від соціальної ізоляції? Які мистецькі арт-терапевтичні активності, техніки, вправи необхідні для того, щоб бути в ресурсі й відновлювати свої сили ?
Відповідям на ці актуальні питання був присвячений вебінар-практикум “Психологічна підтримка та збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу засобами мистецтва”, організований і проведений співробітниками інституту для методистів регіональних методичних служб, керівників регіональних методичних об’єднань учителів мистецької освітньої галузі, консультантів ЦПР, працівників ТГ, які координують роботу вчителів мистецької освітньої галузі, вчителів музичного, образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу “Мистецтво” Київщини.
Розпочала роботу практично-зорієнтованого вебінару Світлана Ковальова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти інституту. Вона привітала учасників, окреслила мету й розкрила зміст заходу, наголосивши на універсальній психологічно-педагогічній природі, арт-терапевтичних можливостях мистецтва для саморегуляції психоемоційних станів; організувала інтерактивну взаємодію “Як створити здоров’язбережувальне арт-терапевтичне середовище в закладі освіти, щоб ефективно діяти для безпеки і здоров’я кожного”.
Проблему ментального здоров’я під час війни та як вистояти самому й допомогти іншим висвітлила у своєму виступі Юлія Гаркавенко, методист регіонального SТEAM – центру стартап “Інкубатор КНЗ КОР “КОІПОПК”.
У вебінарі взяла участь Алла Дудка, методист відділу загальної середньої освіти, яка розповіла про важливість та корисність використання інтуїтивного живопису у стабілізації емоційного стану педагогічних працівників, організувавши творчу взаємодію у процесі арт-терапевтичної практики.
На завершення вебінару педагогічні працівники спільно виконали спеціальні вправи, техніки для емоційно-психологічного розвантаження, релаксації й відпочинку в активній та інтегративній формах музикотерапії, відчувши тут і тепер її цілительний оздоровчий ефект, емоційну рівновагу, зняття напруги і втоми.
На зустрічі учасники комунікації висловили спільну думку про те, що мистецтво є унікальним життєвим ресурсом для збереження ментального здоров’я як необхідного атрибуту щасливого життя й добробуту. Нові знання, інформація й отриманий арт-терапевтичний мистецький досвід є точкою опори під час війни і допоможе освітянам впроваджувати якісну шкільну мистецьку освіту, створювати безпечне емоційне середовище, надавати психологічну допомогу тим, хто поряд.