Навчаючи – вчимося
18–20 жовтня 2024 року на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбулася V Обласна осіння школа вчителя-філолога «Інтеграція в освіті: компетентнісний і діяльнісний підходи в навчанні предметів мовно-літературної освітньої галузі НУШ» для консультантів ЦПР, працівників територіальних громад, котрі відповідають за цикл мовно-літературних шкільних предметів і керівників міжшкільних та шкільних об’єднань учителів-філологів.
У рамках Школи було проведено майстерклас Ольги Ніколенко, завідувача кафедри світової літератури ПНУ ім. В.Г. Короленка, доктора філологічних наук, професора, керівника авторських колективів модельних навчальних програм, підручників, зошитів із зарубіжної літератури та інтегрованого курсу «Література» з теми: «Використання сучасних підходів, технологій, методів та інструментів задля формування ключових компетентностей здобувачів освіти 5-9 класів». Михайло Ковтун, директор видавництва ВЦ «Академія», презентував нові підручники із зарубіжної літератури для 7 класу та інтегрованого курсу «Література: Червона рута».
Під час навчання учасники Школи відвідали тренінги досвідчених і професійних спікерів: викладачів інституту та вчителів-практиків закладів загальної середньої освіти Київської області Альони Чебан, Юлії Гаркавенко, Юлії Гребеніченко, Ірини Мазуркевич ,Ольги Колінченко та Римми Примаченко.
Підсумком триденного навчання стала дискусійна панель «Магія філології: ефективні стратегії стимулювання учнів ХХІ століття до навчання», яку провела Наталія Химера, методист відділу загальної середньої освіти, старший викладач кафедри суспільно-гуманітарної освіти інституту.
Учасники Школи збагатили свою методичну палітру цікавими ідеями та креативними підходами, інноваційними методами та прийомами, побудували свою траєкторію професійного розвитку: навчалися використовувати штучний інтелект, удосконалювали вміння застосовувати діяльнісний підхід для формування компетентностей, насолоджувалися органною музикою, подорожували в поетичні світи, милувалися архітектурою і пейзажами Білої Церкви. Фінальним акордом V Обласної осінньої школи вчителя-філолога стало вручення сертифікатів усім учасникам та подяк спікерам.
Мети навчання педагогів-філологів у Школі досягнуто: кожний учасник визначив свій мейнстрим (панівний напрямок у шкільній сфері освіти України); відбулося системне і глибинне переосмислення процесів навчання і виховання майбутнього покоління, визначення ролі та місця вчителя в Новій українській школі.