Свобода — це вміння сказати «так» своїм мріям.
Гідність — це вміння сказати «ні» своїм страхам.
Святослав Вакарчук
07 лютого 2024 року в режимі online відбулося друге заняття обласної педагогічної студії з теми «Оптимальний вибір завдань для успішного досягнення очікуваних результатів на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури у 5-6 класах», автори та керівники Інна Перепелиця, заступник директора з НВР, учитель зарубіжної літератури та Лідія Ольшана, учитель української мови і літератури, старший вчитель Великомотовилівського ліцею Фастівської міської ради Київської області, Привітала учасників обласної педагогічної студії методист відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури, координатор педагогічної студії Наталія Химера, вона підкреслила актуальність теми та визначила головну мету роботи педстудії, яка полягає в оволодінні кожним учасником механізмом відбору адекватних завдань, вправ задля успішного навчання учнів/учениць на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури у 5-6 класах.
Засідання педагогічної студії розпочалося з вправи «Шерлоки у пошуках асоціацій!», де кожен учасник доповнив подані речення тими асоціативними образами, що першими спали на думку, і озвучив свій варіант. На зустрічі педагоги презентували власні вправи до кожного етапу компетентнісного уроку (архітектура уроку НУШ) та аргументували свій вибір.
Перепелиця І.С. та Ольшана Л.В. розповіли про шляхи адаптації та модифікації вже чинних навчальних програм під можливості дітей з ООП з їх індивідуальними особливостями, продемонстрували зразки дидактичного матеріалу для діагностування знань, умінь і навичок дітей з ООП і дали домашнє завдання: модифікувати вправи для успішного досягнення очікуваних результатів. У процесі обговорення колеги поділилися думками щодо недостатньої кількості методичного матеріалу із зарубіжної літератури для роботи з дітьми з ООП, але подякували авторському колективу Ніколенко О.М. за надані матеріали на платформі «Друзі Поліанни» та «Емма» та Профі-гід відділу української мови і літератури, зарубіжної літератури хмарного середовища еKRISTTI Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», які можна використовувати під час проведення уроків з такими учнями.
Насамкінець, координатор педагогічної студії Химери Н.В. обговорила з учасниками підготовку матеріалів до складання збірки «Валізка вчителя-філолога для 5-6 класів НУШ (отримали алгоритм щодо для упорядкування вправ і завдань у систему оптимального вибору завдань для успішного досягнення очікуваних результатів на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури у 5-6 класах). Так разом план проведення наступного заняття було складено.
У ході презентацій напрацювань учасників педстудії відбулася дискусія, під час якої лунали рекомендації, уточнення та висловлювання власних поглядів і позицій щодо організації сучасного та продуктивного уроку мовно-літературної галузі. Продуктивне професійне спілкування сприяло обговоренню цікавих ідей, методичних знахідок, активному обміну досвідом між учителями-однодумцями, а результати спільної роботи вони планують представити у збірці «Валізка вчителя-філолога для 5-6 класів НУШ». Сповнені нових знань, позитивних вражень та цікавих ідей учасники педагогічної студії поповнили свій педагогічний кейс цікавими видами вправ, які будуть корисні в роботі кожного.
Ніщо не об’єднує так людей як спільна мета, такою метою для вчителів України є успіх у перебудові освіти країни. Професійний і зацікавлений діалог зустрічі відбувся у теплій та дружній атмосфері.