Кожен сучасний педагог усвідомлює розмаїтість учнівської спільноти: хтось уміє гарно читати, комусь легко дається математика, а хтось гарно малює і почувається щасливим від цього. То як же їх усіх, таких різних, оцінювати за однією шкалою? Розуміємо, що навчання та оцінювання – нероздільні процеси, від правильної організації яких залежить ефективність навчання. Саме формувальне оцінювання підтримує впевненість учнів та учениць у тому, що вони можуть усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес, планувати подальші кроки з допомогою учителя, щоб покращити свої результати навчання.
25 січня 2024 року в режимі онлайн учителі української мови і літератури Надія Жуковська (Фастівський ліцей № 1) та Олена Докієнко (Фастівський ліцей № 7) провели ІІ заняття обласного майстер-класу з теми «Формувальне оцінювання: мотивація на успіх». Цього разу учасники мали змогу ознайомитися з інструментами формувального оцінювання, їх ефективністю на кожному етапі навчання, визначенням маркерів успіху.
Розпочали роботу з аналізу домашнього творчого завдання – моделювання електронного опитувальника з використанням додатків Googlе для учнів/ учениць щодо само- та взаємооцінювання, особливостей складання анкети для батьків і вчителів. Позитивному налаштуванню на співпрацю сприяла вправа «Дозвольте запросити на чай». Об’єднавшись у групи (сесійні зали Zoom), учасниці майстер-класу мали змогу проаналізувати, якими із запропонованих технік формувального оцінювання вони користуються, про які знають, але не використовують, а з якими ще не знайомі.
Під час заняття учителі поділилися корисними методичними порадами щодо використання інструментів/технік формувального оцінювання, практичним досвідом та матеріалами, які одразу можна впроваджувати в практику.
Координатор майстер-класу Оксана Лященко зауважила, що немає простих чи складних, ефективних чи неефективних інструментів/технік формувального оцінювання: кожен із них буде ефективним за умови їх правильного та доцільного застосування.
Рефлексуючи, міркували, які слова обрати для позитивної оцінки роботи учнів та учениць, як підтримувати, стимулювати до подальшого поступу, як коректно зробити зауваження, вказати на певні недоліки, чим можна замінити слово «молодець».
А під кінець роботи, покрутивши «Колесо фортуни», кожна учасниця отримала індивідуальну схвальну оцінку своєї роботи на майстер-класі.