Внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає цілий комплекс заходів та розроблена з метою створення дієвої системи управління. Закон України «Про освіту» визначає якість освіти як «відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг», а якість освітньої діяльності – як «рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг».
Дошкільна освіта є першим кроком для дітей у здобутті якісної освіти. В сучасних умовах набуває особливої актуальності питання, як налаштувати в закладах дошкільної освіти управлінські та освітні процеси, щоб вони стали підґрунтям для постійного поліпшення якості освіти дітей дошкільного віку.
20 грудня 2023 року департаментом освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Державною службою якості освіти України, Комунальним навчальним закладом Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» для консультантів центрів професійного розвитку, працівників місцевих органів управління освітою, які координують роботу закладів дошкільної освіти, проведено семінар-практикум «Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведення самооцінювання якості освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти».
Учасники семінару познайомилися з алгоритмом розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти та процедурою самооцінювання освітніх і управлінських процесів.
Учасників заходу привітала Євгенія Бачинська, ректор КНЗ КОР КОІПОПК, кандидат педагогічних наук, доцент, та ознайомила їх з метою та завданням семінару.
Роль керівника закладу дошкільної освіти у забезпеченні якості освіти розкрила Любов Ківшарь, провідний спеціаліст департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.
Юрій Вергун, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, окреслив ключові аспекти щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти та проаналізував результати моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану.
Практичний кейс семінару було присвячено питанням проведення самооцінювання якості освітніх і управлінських процесів у закладах дошкільної освіти:
- самооцінювання освітнього середовища закладу дошкільної освіти – Оксана Гура, методист відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти»;
- забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду – Юрій Вергун;
- фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти – Оксана Болотова, директор Білоцерківського закладу дошкільної освіти № 25 «Оленка;
- управлінські процеси закладу дошкільної освіти – Олена Самолюк, заступник начальника управління – начальник відділу дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.
Учасники висловили вдячність організаторам та команді спікерів за цікавий та змістовний семінар, за змогу вкотре переконатися, що сьогодні в дошкільній освіті актуальним є формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проведення самооцінювання якості освітніх і управлінських процесів.