КОІПОПК


Гру 12 2023

Print this Запис

STEM, STEAM, STREAM – сучасні тренди початкової освіти

Обласний майстер-клас з теми «STEM, STEAM, STREAM – сучасні тренди організації навчальної діяльності молодших школярів в умовах реалізації науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» для вчителів початкових класів успішно розпочав свою роботу (керівники: Щербакова Олена Вікторівна та Гнатюк Олена Анатоліївна, учителі початкових класів Глевахівського академічного ліцею; координатор: Седеревічене Алла Олексіївна, старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти КНЗ КОР «КОІПОПОК»).

На першому занятті обласного майстер-класу з теми «STEM-освіта, STEAM-освіта, STREAM-освіта – драйвери розвитку ключових компетентностей і навичок майбутнього» Олена Вікторівна та Олена Анатоліївна визначили зазначені поняття та обґрунтували актуальність їх використання на навчальних заняттях у початкових класах в умовах упровадження науково-педагогічного проєкту «Інтелект України»:
STEM, тобто Science, Technology, Engineering, Mathematics, перекладається з англійської мови як «природничі науки, технологія, інжиніринг, математика»;
STEAM, тобто Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics, – додається Arts (мистецтво);
STREAM, тобто Science, Technology, Reading+wRiting, Engineering, Arts, and Mathematics – додається Reading+wRiting (читання+письмо).

У ході практичної роботи учасники з’ясували:
• STEM-освіта розширюються змістовим полем мистецтва – STEAM, а до STREAM включаються базові елементи читання та письма;
• STEM-, STEAM-, STREAM-освіта є одним із підходів міжпредметної інтеграції;
• STEM-, STEAM-, STREAM-освіта може забезпечити запит економіки та суспільства в нових конкурентоспроможних фахівцях;
• дидактичною особливістю STEM, STEAM, STREAM-занять є те, що в центрі уваги знаходиться практичне завдання, яке потрібно розв’язати шляхом організації проєктно-технологічної діяльності;
• головною ідеєю навчання є розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь молодшого школяра на основі діяльнісного підходу.

Активно обговорювали педагоги можливості використання на навчальних заняттях STEM-челенджу як засобу ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, як чудового способу познайомити учнів у ігровій формі з основами фізики, техніки та іншими науковими дисциплінами. Переконалися, подібні челенджі заохочують дітей до нестандартного мислення, сприяють розвитку кмітливості та уяви.

Насамкінець роботи обласного майстер-класу учасники отримали домашнє творче завдання: створити кроссенс на обрану тему з докладним поясненням для відповідного класу та записати відео покрокового виготовлення оригамі.