Наразі, поняття цифрового суспільства не є чимось фантастичним. Тому і ми освітяни маємо йти в ногу з часом і сприяти вихованню покоління, яке буде готове до змін, до навчання впродовж всього життя, до життя у цифровому суспільстві.
Діти ще змалечку оточені великою кількістю цифрових пристроїв: гаджети, телевізори, ноутбуки, планшети… Отже, сучасні заклади дошкільної освіти також потребують педагогічних працівників, здатних орієнтуватися в цифровому просторі, отримувати дані та оперувати ними відповідно до власних потреб і вимог сучасного цифрового суспільства.
Саме тому, тема «Застосування цифрових інструментів у професійній діяльності педагогічного працівника закладу дошкільної освіти» є актуальною для кожного педагогічного працівника.
07 грудня 2023 року в онлайн форматі відбулося перше заняття обласної педагогічної Болотової Оксани Миколаївни, директора Білоцерківського ЗДО №25 “Оленка” «Застосування цифрових інструментів у професійній діяльності педагогічного працівника закладу дошкільної освіти» з теми «Теоретичний аналіз проблеми формування цифрової компетентності дітей дошкільного віку».
Основна мета заняття – підвищення методичного та практичного рівня фахової компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо реалізації варіативного складника Базового компоненту дошкільної освіти, зокрема освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». Формування в учасників навчання вміння використовувати цифрові ресурси в освітній діяльності.
Надія Нечипорук, координатор педстудії, завідувач відділу дошкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», наголосила на актуальності теми в сьогоднішніх реаліях, ознайомила з нормативними документами, які регламентують роботу педагогічної студії.
Оксана Болотова, директор закладу дошкільної освіти, ознайомила учасників з планом роботи студії та акцентувала увагу присутніх на практичних аспектах формування цифрової компетентності дітей старшого дошкільного віку.
Учасники дізналися про навчально-методичний супровід цифрової компетентності дошкільників, зокрема Парціальну авторську програму для дітей старшого дошкільного віку «Комп’ютерна грамота для малят», що схвалена до використання в закладах дошкільної освіти МОН України протокол №3 від 12.05.2023, зареєстрована у каталозі за №1.0006-2023.
Під час практичного блоку присутні ознайомились з добіркою дидактичних ігор для формування цифрової компетентності дітей старшого дошкільного віку.
Учасники висловили вдячність педагогам закладу, керівнику та координатору педстудії за цікаве та змістовне заняття, за змогу вкотре переконатися, що сьогодні в дошкільній освіті актуальною є здатність використовувати дітьми та педагогами інформаційно-комунікаційні та цифрові технологій для розв’язання освітніх, ігрових завдань.
Учасники навчання отримали творче домашнє завдання: розробити заходи для дітей, батьків та педагогів, приурочені до Тижня цифрової освіти.