КОІПОПК


Тра 29 2023

Print this Запис

Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Виклики та перспективи формування зростаючої особистості у повоєнній реальності»

26 травня 2023 року в межах Всеукраїнського фестивалю науки відбулася Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Виклики та перспективи формування зростаючої особистості у повоєнній реальності».

Із вітальним словом до учасників звернулися Євгенія Бачинська, ректор  Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», та  Любов Канішевська, заступник директора Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України з науково-експериментальної роботи, доктор педагогічних наук, професор. У зверненнях було наголошено на важливості обговорення змісту й підходів до організації  виховання учнів загалом і нині, в умовах, коли Україна перебуває у стані війни через тотальну агресію росії, допомоги особистості в кризових умовах, створення системи національно-патріотичного, військово-патріотичного, громадянського виховання, формування національної та громадянської ідентичності учнівської і студентської молоді як складника забезпечення національної безпеки України. Євгенія Бачинська зазначила, що система освіти держави, державна політика в розглядуваному питанні мають працювати як на сьогодення, так і на перспективу задля консолідації українського народу, утвердження національних цінностей, ідей демократії, верховенства права, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, зміцнення громадянського суспільства, у якому кожен громадянин України відповідальний за сучасне й майбутнє України.

У ході пленарного засідання було розкрито питання формування безпечної поведінки підлітків у цифровому просторі, виховних проблем сучасної української сім’ї, патріотичного виховання учнівської молоді на культурно-історичному досвіді українського народу, запобігання й подолання булінгу в цифровому освітньому середовищі, акцентів виховного впливу в нетипових умовах створення безпечного освітнього середовища, національно-патріотичного виховання студентської молоді як складової вищої освіти в сучасних реаліях. Виступили на пленарному: Любов Канішевська, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор (Формування безпечної поведінки підлітків у цифровому просторі), Валентина Шахрай, завідувач лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, доцент (Запобігання і подолання булінгу в цифровому освітньому середовищі як наукова проблема), Тетяна Мартинюк, директорка Білоцерківського академічного ліцею «Вектор» – гімназії №18 Білоцерківської міської ради Київської області, кандидат педагогічних наук, учитель-методист (Зміщення акцентів виховного впливу в нетипових умовах створення безпечного освітнього середовища), Людмила Гончар, головний науковий співробітник лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор (Виховні проблеми сучасної української сім’ї).

Віталій Сидоренко, завідувач кафедри права та соціально-поведінкових наук Білоцерківського інституту економіки та управління Університету «Україна», кандидат юридичних наук, доцент (Національно-патріотичне виховання студентської молоді як складова вищої освіти в сучасних реаліях).

Учасники конференції представили власні дослідження за кількома напрямами в секціях «Національно-патріотичне виховання дітей і молоді в умовах воєнного стану та в повоєнній реальності: проблеми та рішення», «Педагогічна підтримка дітей і молоді у психотравмуючих ситуаціях, викликаних та (чи) посилених російською агресією», «Залучення дітей і молоді до духовно-моральних цінностей як основи їхньої життєстійкості та соціального зростання», «Провідні напрями виховного процесу в закладі освіти в сучасних суспільних реаліях».

У ході наукового зібрання власні напрацювання презентували викладачі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів – Ольга Боярчук, Людмила Микитюк («Створення класними керівниками простору підтримки та безпеки для учнівської спільноти»), Жанна Вихрестенко («Технологія партнерства як ключовий компонент розвитку групової навчальної діяльності учнів»), Ірина Волинець («Дитяча література як інструмент формування національної свідомості молодших школярів»), Валерія Власова («Відео майстер-клас як засіб мистецької комунікації у віртуальному медіа просторі»), Валерій Гаврилюк («Формування національно-культурної ідентичності здобувачів позашкільної освіти засобами фольклорно-етнографічної діяльності»), Андрій Довгань («Національно-патріотичне виховання дітей і молоді на заняттях із географії в контексті оновлення змісту навчальної програми»), Олександр Заболотний («Культура мовлення як складова загальної культури особистості»),  Світлана Загурська («Щодо вирішення проблеми подолання особистістю кризових ситуацій»), Світлана Ковальова («Психологічна підтримка учасників освітнього процесу засобами музикотерапії»), Тамара Луценко («Освітній процес у контексті інклюзивного навчання в умовах воєнного стану»), Дмитро Пащенко («Ідеологічне зомбування як неодмінний політичний інструмент будь-якого диктаторського режиму»), Катерина Плівачук («Патріотичне виховання – виховання учнівської молоді на культурно-історичному досвіді українського народу»), Марина Славінська («Розвиток волонтерської діяльності в закладі загальної середньої освіти»), Галина Слободяник  («Підходи в партнерській взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів і закладів освіти у воєнний і повоєнний періоди як умова забезпечення сталості навчання дітей з особливими освітніми потребами»), Анна Тіщенко («Реалізація державної політики у сфері утвердження української та громадянської ідентичності»), Альона Чебан  («Патріотична пісня в моральному вихованні зростаючої особистості»), Іванна Ярмульська («Виховний потенціал сучасної української літератури у формуванні загальнолюдських цінностей підлітків»).

Нині дуже важливо обговорювати й відкривати можливості для виховання успішної, реалізованої особистості, здатної відповідати на виклики цифрового глобалізованого суспільства,  конструктивно й відповідально діяти, в основі помислів, учинків і дій якої – патріотизм, любов до свого народу, його історії, людини, культурних та історичних загальнолюдських і національних цінностей.