Якість освітньої системи не може бути кращою,
ніж якість вчителів у цій системі
Андреас Шляйхер
17 травня 2023 року відділом української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» у режимі онлайн проведено науково-практичний обласний семінар «Особистісний саморозвиток педагога в реалізації основних засад професійного стандарту» для методистів регіональних методичних служб, керівників регіональних методичних об’єднань учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури Київщини.
Ключем до успіху освітніх реформ є вчитель, вимоги до якого викладені у професійному стандарті, що ухвалений Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства у грудні 2020 року.
Іванна Ярмульська, завідувач відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури, привітала учасників заходу та побажала невичерпної енергії, оптимізму та нових позитивних емоцій.
Наталія Химера, методист відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури, зазначила, що одне з основних завдань професійного стандарту вчителя – це дати змогу вчителю спланувати свою траєкторію розвитку й розуміння побудови професійної кар’єри на основі рефлексії своєї педагогічної діяльності.
Андрій Довгань, завідувач кафедри природничо-математичної освіти та технологій, кандидат географічних наук, доцент, прокоментував ключові засади профстандарту, загострив увагу на проблемах упровадження документу. Новий стандарт навчить обирати шляхи подальшого розвитку, допоможе відшукати найкращі варіанти та рішення у підвищенні кваліфікації. Стандарт є тим орієнтиром, який допоможе вчителю сформувати чітке розуміння власних сильних сторін і сфер професійної діяльності, які потребують покращення, змоделювати інвестування свого часу в професійний розвиток.
Олена Гриценко, директор, учитель зарубіжної літератури Мироцької гімназії № 12 Бучанської міської ради, наголосила, що професійний стандарт має стати дороговказом для вчителя в його індивідуальній траєкторії розвитку в напрямі професійного зростання й вдосконалення, а головні аспекти стандарту вчителя є дорожньою картою професійного розвитку та самооцінювання вчителя-філолога.
Оксана Шевченко, учитель зарубіжної літератури і мистецтва, Людмила Шпильова, учитель математики Требухівського ліцею Броварської міської ради Броварського району Київської області, представили досвід обласної педагогічної студії «Візуалізація навчального матеріалу – шлях формування компетентнісного потенціалу учнів». Плідна спільна робота, позитивні враження, яскраві емоції, тепла атмосфера – підштовхують учасників підхопити естафету педагогічної студії і стати керівниками нових обласних проєктів.
Ірина Почерніна, учитель української мови і літератури комунального закладу Кагарлицької міської ради «Черняхівський ліцей», представила учасникам семінару напрацювання щодо розвитку творчості та новаторства педагога в організації майстер-класу, наголосила, що важливо проаналізувати, які зміни відбулися в професійній діяльності вчителя.
Леся Шелест, завідувач відділу практичної психології і соціальної роботи, надала консультативну допомогу щодо психологічної стійкості в умовах воєнного стану, використовуючи корективні практики та інструменти.
Олена Боярчук, учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури Бородянського ліцею № 1, модератор віртуального кабінету розповіла колегам про організацію роботи віртуального кабінету української мови і літератури, зарубіжної літератури як спосіб розвитку професійних компетентностей учителя-філолога та закликала залучати вчителів-практиків області до наповнення віртуального кабінету авторськими розробками.
Учасники обговорили рекомендації науково-практичного семінару. Атмосфера заходу була позитивною, спрямованою на професійний розвиток учителя-філолога.