КОІПОПК


Кві 20 2023

Print this Запис

Обласна педагогічна студія «Традиції музею Василя Стуса із національно-патріотичного виховання ліцеїстів»

19 квітня 2023 року в онлайн-режимі відбулося друге заняття обласної педагогічної студії «Традиції музею Василя Стуса із національно-патріотичного виховання ліцеїстів» (керівник студії – Світлана Селіцька, учитель історії та громадянської освіти Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса Броварської міської ради, учитель-методист).

В умовах збройної агресії російської федерації освітянський фронт виконує важливе завдання суспільства – розвитку творчих та інтелектуальних здібностей, формування цінностей  дітей та учнівської молоді. Ворог прагне знищити нашу культурну ідентичність, наші досягнення, наші наукові інститути, заклади освіти, музеї. Проте ми, освітяни, вкотре засвідчуємо свою творчість і винахідливість, силу духу, щоб протистояти агресії, захистити нашу свободу, демократичний вибір та європейський вектор розвитку.

Трансформація форм навчання, зокрема використання онлайн, вплинула на зміну підходів до розуміння значення  музею в суспільстві як способу комунікації. Виклики, які отримуємо щоденно, стають для нас новими шансами й перспективами. На сьогодні відкриваються унікальні можливості для залучення більшої кількості відвідувачів музеїв до нових форм пізнання інформації, засновані на віртуальних методах комунікації.

Усе це повною мірою реалізується й презентується в діяльності обласної педагогічної студії як однієї із форм професійного зростання вчителя. Метою заходу є презентування кращих педагогічних практик упровадження інноваційних методик музейної педагогіки у вивченні історії, української мови і літератури та в позаурочній діяльності.

Світлана Селіцька, керівник педстудії, використала платформу музею Василя Стуса як засіб пізнання інформації з теми «Традиції музею Василя Стуса із національно-патріотичного виховання ліцеїстів» та задля організації комунікації. Ознайомлюючись зі змістовим наповненням  музею Василя Стуса,  учні  усвідомлюють глибину думок поета, його філософію життя, витоки стійкості  митця і громадянина в  боротьбі за волю й незалежність, що потужно впливає на формування їхньої громадянської свідомості й національної ідентичності.

У вступній частині заняття педагог презентувала 20-річний досвід роботи в музеї Василя Стуса й показала нові форми пізнання інформації, засновані на віртуальних методах комунікації музейної педагогіки і школи.

Основна частина засідання педагогічної студії розпочалося презентацією досвіду роботи педагогів Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса з теми «Традиції музею Василя Стуса із національно-патріотичного виховання ліцеїстів». Педагоги розкривали різнобічні сфери діяльності Василя Стуса – поета, перекладача, прозаїка, літературознавця, правозахисника, борця за права людини, дисидента, – наводили цікаві факти із його життя, демонстрували відеозаписи зустрічей у музеї з видатними людьми, які знали поета, читали листи до сина, декламували вірші й демонстрували цікаві музейні експонати.

У ході заняття було представлено й обговорено низку питань:

  • Василь Стус – символ незламності та опору тоталітаризму  (Світлана Селіцька, керівник педстудії, завідувачка музею, учитель історії, правознавства та громадянської освіти Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса.
  • Правозахисна діяльність Василя Стуса (Ольга Степаненко, учитель історії, правознавства і громадянської освіти Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса).
  • Кримінальна справа, життя і смерть Василя Стуса (за книгою В. Кіпіані) (Наталія Аніськіна, учитель історії, правознавства та громадянської освіти Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса).
  • Національно-патріотичне виховання ліцеїстів (Людмила Гринь, заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель української мови і  літератури Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса).
  • Перекладацька діяльність Василя Стуса (Лілія Костюк, учитель зарубіжної літератури, завідувач музею-світлиці Гоголівського ліцею Великодимерської селищної ради Броварського району).
  • Зустріч із Левком Лук’яненком у музеї Василя Стуса. Левко Лук’яненко про В. Стуса (запис відео 2015 р.).
  • Бенефіс одного музейного експоната (Михайло Харченко, учень 10 класу Броварського ліцею № 5 імені Василя Стуса).
  • Відеоспектакль «У музеї  Василя Стуса» за участі учнів 10 класу.
  • Живий голос Василя Стуса. Автор читає вірш «За роком рік росте твоя тюрма».
  • Відеозапис. Василь Стус. «Терпи, терпи – терпець тебе шліфує» (поезію  читає президент України Володимир Зеленський).
  • Відеозапис. Василь Стус. «Терпи, терпи – терпець тебе шліфує» (поезію під обстрілами читає боєць  Віктор Микола).
  • Тренінгові вправи для учасників педстудії «Відгадай, які музейні експонати зашифровані» (Світлана Селіцька).

Також були представлені науково-дослідницькі роботи учнів членів, МАН України:

  • Громадянська позиція В. Стуса та боротьба за права людини  (Євгенія Клименко, учениця 10 класу);
  • Філософські погляди Г. Сковороди та В. Стуса (Анна Скічко, учениця 10 класу).

У роботі круглого столу «Упровадження інтерактивних форм музейної педагогіки  під час проведення занять з історії,  української мови і літератури» взяли участь Людмила Духота, учитель історії  Броварського ліцею №6 Броварської міської ради; Лариса Громадська та Надія Гриценко (заслужений учитель України), учителі української мови і літератури Опорного навчального закладу «Вороньківський навчально-виховний комплекс «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів – дитячий садок» Вороньківської сільської ради.

Також було обговорено питання нових форм співпраці й комунікації музеїв і закладів освіти, нових підходів до впровадження музейної педагогіки в освітній процес.

Учителі історії, учителі української мови і літератури, музейні працівники закладів освіти Київської області  щиро подякували С. І. Селіцькій, керівнику педстудії, за високий рівень організації заходу та набутий досвід.

Координатором педстудії є Ольга Пількевич, методист відділу музейної роботи та бібліотечної справи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», викладач-методист.

Презентації заняття