КОІПОПК


Кві 05 2023

Print this Запис

Завершив роботу обласний майстер-клас «Діяльнісний підхід до навчання як ресурс якісної географічної освіти»

Ціннісні орієнтири НУШ, нові державні стандарти освіти вимагають нових підходів не лише до організації навчального процесу, але й до оцінювання навчальних досягнень учнів. Саме формувальне оцінювання є однією з найефективніших досліджених стратегій підвищення рівня навчальних досягнень учнів, адже воно не обмежується лише виставленням оцінки. Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками щодо навчальних досягнень учня на підставі всім зрозумілих цілей і критеріїв. Аби оцінювання стало формувальним, система прийомів, що вчитель застосовує під час навчання, має ґрунтуватися на певних ціннісних орієнтирах. Зокрема, для успішного застосування формувального оцінювання навчальний процес має бути організований у такий спосіб, щоб спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним «отримувачем» знань і оцінок. Має бути створена така атмосфера навчання, за якої учні не бояться «йти на ризик» – ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають.

Формувальне оцінювання  це про покращення якості викладання та підвищення ефективності освітнього процесу. За допомогою нього вчитель може оцінити не лише академічні результати, а й дослідити індивідуальні особливості дітей. Для того, щоб процес навчання  був результативним, варто опанувати інструменти та методи формувального оцінювання. Саме над  цим працювали   вчителі географії під час заключного заняття обласного майстер-класу з теми «Діяльнісний підхід до навчання як ресурс якісної географічної освіти», який проходив під керівництвом Баришполь Марини Валеріївни, вчителя географії Фастівського академічного ліцею №9, вчителя-методиста.

Координатор майстер-класу Совенко Валерій Володимирович, завідувач відділу географії та економіки КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», учитель-методист, ознайомив  педагогів із нормативними документами впровадження принципів НУШ у природничу освітню галузь, презентував  нові методичні підходи та сучасні інструменти педагога для організації навчально-дослідницької діяльності на уроках географії.

У першому теоретичному блоці «Організація формувального оцінювання» учасники майстер-класу розглянули алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання, інструменти формувального оцінювання, етапи формувального оцінювання та визначали відмінності формувального та рівневого оцінювання.

Друга частина заняття «Техніки та прийоми формувального оцінювання» була спрямована на розвиток та формування практичних навичок учасників майстер-класу. Вчителі  опановували різноманітні техніки та прийоми формувального оцінювання, вчилися застосовувати практики формувального оцінювання, визначати подальші навчальні цілі й коригувати  навчання з орієнтацією на виявлені потреби учнів. Також ділилися досвідом роботи з онлайн-ресурсами, які можна використовувати для формувального оцінювання.

Під час третьої частина заняття – «Творчий звіт учасників майстер-класу», педагоги обмінювалися досвідом використання  різноманітних онлайн-застосунків для створення діяльнісних завдань та представили створені ними завдання до тем модельних програм з географії для учнів 6 класу. Присутніх об’єднало прагнення до удосконалення, творчості, пошуку нових ідей. Практичні навички, яких набули вчителі під час майстер-класу, допоможуть їм у повній мірі реалізувати власний потенціал та підготуватися до впровадження концепції  Нової української школи.

Учасники заходу висловили щиру подяку за високий рівень організації, навчально-методичний супровід та професіоналізм у проведенні обласного майстер-класу його керівнику Баришполь М.В.