24 березня 2023 року відділом дошкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» у режимі онлайн проведено науково-практичний семінар «Нові вектори освітнього напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»: логіко-математична компетентність» для консультантів ЦПР та працівників ОТГ, які відповідають за дошкільну освіту, керівників методичних об’єднань директорів, вихователів-методистів, вихователів закладів дошкільної освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації.
Важливого значення для розвитку дитячої особистості набуває освітній напрям Базового компонента дошкільної освіти «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», у якому визначено інтегровану компетентність: сенсорно-пізнавальну, логіко-математичну, дослідницьку, яка характеризується як здатність дитини використовувати власну сенсорну систему в процесі логіко-математичної і дослідницької діяльності.
Складники інтегрованої компетентності – сенсорно-пізнавальний, логіко-математичний і дослідницький, співіснують у прямій залежності один від одного і водночас утворюють своєрідний ланцюг. Протягом дошкільного дитинства дитина опановує математичні поняття та дії (кількість, форма, величина, простір, час, лічба, вимірювання, обчислення), логічні операції, досліджує предмети, об’єкти довкілля. Розв`язанню цих завдань сприяє використання в освітньому процесі з дітьми дошкільного віку сучасних методик та технологій, цікавих посібників та дидактичних матеріалів.
Саме тому у ході семінару відбулася презентація авторської методики та посібників для дітей, педагогів та батьків «Математика навколо нас», Людмили Шелестової, доктора педагогічних наук, старшого наукового співробітника відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України та Ольги Козаченко, учителя математики Білоцерківського приватного ліцею «Міцва-613», Оксани Болотової, вихователя-методист Білоцерківського закладу дошкільної освіти №8 «Золотий півник».
Шелестова Л. В. висвітлила проблему «Математика навколо нас» – інноваційна технологія розвитку і навчання дітей дошкільного віку».
Козаченко О. І. у виступі «Математика навколо нас» як засіб підготовки до здобуття логіко-математичної освіти учнів у школі розкрила шляхи розв’язання проблеми наступності у розвитку логіко-математичної компетентності.
Болотова О.М., співавтор методичного посібника до робочого зошита для дітей 4-го року життя «Математика навколо нас», презентувала досвід роботи щодо організація пізнавальної діяльності дітей молодшого дошкільного віку за технологією «Математика навколо нас».
Учасники семінару відзначили, що презентовані посібники сприятимуть ефективному впровадженню методики логіко-математичного розвитку дітей у практику дошкільної освіти, оскільки серед них є не лише робочий зошит для дітей, а і методичний порадник для педагогів та батьків, в якому даються досить доступні та конкретні інструкції і рекомендації.
Сподіваємось, що запропонована технологія буде спонукати педагогів до пошуку та використання ефективних шляхів щодо оволодіння молодшими дошкільнятами математичними поняттями та діями.
Окремі відеоматеріали можна переглянути за покликанням: