КОІПОПК


Лют 22 2023

Print this Запис

Проведено друге заняття обласної педагогічної студії «Формування соціальної і громадянської компетентності засобами театрального мистецтва»

«Корисне, цікаве, інтерактивне, насичене» – так прокоментували учасники  друге заняття обласної педагогічної студії з теми “Формування соціальної і громадянської компетентності засобами театрального мистецтва”. Зустріч була присвячена обговоренню громадянських компетентностей у контексті розвиток ораторських здібностей учнів.

На початку зустрічі керівники педстудії Вікторія Івахненко та Любов Ратушна ділилися досвідом роботи з розвитку ораторських здібностей у процесі реалізації програми театрального гуртка «Глобус». Педагогині представили розділи програми, які спрямовані на розвиток основ сценічної мови: дикція, голос (з мікрофоном), темпоритм мови, дихання, артикуляція, інтонація, мовні засоби виразності. Учасникам педстудії продемонстровано майстер-клас з ораторського мистецтва, мовні вправи, що навчають розмовляти, долати страх публічних виступів, користуватися своїм голосом під час виступу, використовувати жести й міміку.

У другій частині заняття учасники, використовуючи модель компетентностей для культури демократії, міркували, які складові громадянські компетентності мають формуватися в учнів в контексті ораторських здібностей. Серед них визначили: мовні, комунікативні вміння та багатомовність, гнучкість та вміння адаптуватися, впевненість в собі, знання та критичне розуміння мови й особливостей спілкування.

Наступним кроком професійна спільнота обирала поведінку, яку можна спостерігати в дитини з певним рівнем вищезгаданих складових громадянської компетентності. Для цієї роботи вчителі використовували дескриптори компетентностей для культури демократії https://drive.google.com/file/d/1HMbm6b1J5G7t-hDcX00nLqkFvPiUKXFE/view?usp=sharing .

Під час презентації учасники озвучили дескриптори, які вказують  на розвиток ораторських здібностей:

  • Може пояснити, як тон голосу, візуальний контакт та мова тіла допомагає під час спілкування.
  • Якщо необхідно, пристосовує стиль взаємодії для ефективнішого спілкування з іншими людьми.
  • Змінює спосіб висловлення думки, якщо цього вимагає ситуація.
  • Розмовляючи з кимось, намагається утримувати візуальний контакт.
  • Використовує жести як спосіб донести власну думку.
  • Демонструє впевненість у тому, що може досягти гарних результатів під час виконання завдання.
  • Почуває себе комфортно у незвичних ситуаціях.

За результатами проведення заняття  заходу учасникам педстудії запропоновано творче завдання.

  • Обрати одну тему з програми вашого предмету, на якій ви б змогли формувати ораторські вміння учнів.
  • Створити завдання, яке сприятиме розвитку ораторських здібностей учнів ( в межах свого предмету) та формуванню громадянських компетентностей.