КОІПОПК


Лют 07 2023

Print this Запис

Проведено перше заняття обласної педагогічної студії «Цифрові технології у вивченні предметів мистецької освітньої галузі» для вчителів мистецьких дисциплін та музичних керівників закладів дошкільної освіти

«Бути вчителем у цифрову добу – це навчати навичок майбутнього» 

Дженіфер Флемінг,
California State University

Немає сумніву в тому, що світ цифрових технологій, в який ми ввійшли, — це не лише новий логічний етап розвитку технологічного суспільства, а й справжній тренд сучасної освітньої реальності, що стає найважливішим фактором  професійного розвитку педагогічної спільноти,  стрімких якісних змін в усіх сферах  життєдіяльності.

Реалізація нового Державного стандарту базової середньої освіти на засадничих принципах Нової української школи немислиме без використання на практиці інформаційних технологій, володіння вчителем  цифровою грамотністю, вмінням знаходити й аналізувати інформацію з різних джерел. Впровадження новітніх цифрових технологій у систему освіти відкриває унікальні можливості розробки й використання нових методів викладання та навчання. Розвиток цифрової компетентності вчителів мистецьких дисциплін є одним із ключових питань освіти. Учасники педагогічно-мистецького процесу мають бути в тренді сучасних технологій, уміти застосовувати новітні цифрові засоби, створювати відповідне середовище для своїх учнів, володіти способами безпечного поводження в мережі Інтернет, а також здатними захищати особисту інформацію в цифровому просторі. Тому для педагога нової генерації нагальною потребою є розвиток  цифрової компетентності, пов’язаної із критичним і відповідальним використанням цифрових технологій для навчання, професійної діяльності (роботи) та участі у житті суспільства, й наразі у  дистанційному та змішаному форматі.

«Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні (Махатма Ганді).

В такому контексті розпочала свою діяльність обласна педагогічна студія, яка  об’єднала вмотивованих, зацікавлених, активних, допитливих, цілеспрямованих вчителів мистецтва (музичних керівників) закладів освіти, готових до творчого пошуку і змін.  (Керівник – Олена Мазуренко, вчитель музичного мистецтва та інтегрованого курсу мистецтво Васильківського академічного ліцею “Успіх”, координаторСвітлана Ковальова, доцент, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти). Враховуючи сучасні реалії навчання не тільки учнів, а й педагогів, об’єктивні й суб’єктивні чинники заняття відбулося в асинхронному режимі.

Світлана Ковальова привітала із початком навчання й підкреслила,  що однією з позитивних рис  цифровізації шкільної мистецької  освіти є розширення освітнього і дослідницького простору, урізноманітнення форм і методів навчання, спрямованих як на потреби здобувачів освіти, так і на врахування вимог і потреб ринку праці. Діюча концепція навчання Life Long  Learning в умовах глобальної цифровізації набуває пріоритетного значення для кожного професіонала та є умовою комфортного існування в соціумі. Взаємодія вчителя у цифровому середовищі сьогодні пов’язано з інноваціями на технологічному рівні:розширенням сфери застоcування цифрових рішень і сервісів, доступності гаджетів, інтенсивним розвитком соціальних медіа.

Кульмінацією навчання з теми “Використання цифрових технологій у практичному досвіді вчителя предметів освітньої галузі «Мистецтво»” стала організація педагогічної взаємодії всіх учасників освітнього процесу керівником студії Оленою Мазуренко. Вона запропонувала фахівцям здійснити самооцінку свого рівня цифрової компетентності в гугл-формі; ознайомила присутніх із власним досвідом використання цифрових технологій, зокрема із пошуковою системою Google та використанням інструментів цієї системи; провела жваву дискусію на основі перегляду відеоролика «Чи потрібні цифрові інструменти вчителю мистецтва?»; розкрила особливості  роботи вчителя мистецтва в умовах змішаної форми навчання; продемонструвала можливості  електронного планування тощо. В цілому  педагоги оволоділи й поглибили знання,  удосконалили вміння, збагатили досвід щодо використання додатку Google Meet, Google форми, Google Jamboard, застосували можливості цих додатків у роботі з учнями в умовах змішаного навчання, а також у професійній діяльності  в ЗДО.

У коді навчання Олена Мазуренко запропонувала  учасникам студії виконати  домашні творчі завдання: підготувати тестове завдання до підсумкового уроку мистецтва у гугл-формі; створити інтерактивне завдання на Google-jamboard; призначити зустріч Google-meet для групи учасників та ін., що спрямовані на удосконалення навичок використання цифрових технологій у практиці мистецької освіти як складової Державного стандарту базової середньої освіти. Особливо цінним було те, що до кожного завдання керівник студії створила та  продемонструвала авторські  зразки-відео  з порадами щодо послідовних кроків у самостійному виконанні творчих завдань, роботи з навчальними матеріалами).

На завершення успішного результативного освітнього процесу – фрагменти рефлексивної комунікації від учасників студії щодо підведення підсумку заняття:

Вікторія Джемесюк: ”Без використання цифрових технологій на уроках мистецтва – урок був би “сухий”. Тому ми повинні йти в ногу з прогресом, час на місці не стоїть. Але – рахівниці далеко не ховаємо. Особливо зараз. В житті все знадобиться: і знання, і досвід, і емоції, і враження”.

Олена Кібець: “Одним із викликів сьогодення є використання та впровадження інтерактивних цифрових технологій, без яких ми зараз і не уявляємо сучасний урок мистецтва. Тому вчителю необхідно постійно працювати над собою, опановувати нові форми роботи, використовувати цифрові технології у своїй педагогічній діяльності”.

Людмила Полгуєва: “Дуже дякую за потрібний навчальний матеріал, доступний виклад та пояснення. Багато нового дізналась і ще раз закріпила те, що знала з цих тем. Тепер обов’язково буду користуватися новими інструментами та додатками Google при підготовці та проведенні уроків…Я по-новому  як цифрові технології впливають на освоєння нашими учнями цінностей  мистецтва, розширюють їхній кругозір. Залишилось небагато часу, і люди зможуть відвідувати музеї та виставки з такими експонатами. І для них це вже не буде чимось незвичним та особливим. Все рухається і розвивається. Так і мистецтво”, яке дає можливість пізнати себе…”

Учасники мистецько-педагогічної взаємодії висловили спільну думку про те, що використання цифрових технологій у мистецькому освітньому процесі   активізують мотивацію до художньо-естетичного пізнання учнів, упливають на формування мистецького інтересу, збагачують мистецькі враження й переживання, створюють безпечне середовище для забезпечення якісної мистецької освіти, відкривають нові перспективи у формуванні   компетентної особистості з глибоким моральним духовно-ціннісним  світом, переконаннями, світоглядом тощо.

Вчителі мистецтва Київщини подякували Олені Мазуренко за її натхненну працю, невичерпний оптимізм, уміння організувати командну роботу в такий  складний для країни час,  захопити процесом пізнання нового, об’єднати всіх учасників в єдиному пориві безмежної віри в Україну,  й разом іти до мети, до Перемоги!