КОІПОПК


Січ 26 2023

Print this Запис

Формування особистості дитини в контексті гуманістичної педагогіки Марії Монтессорі

Державний стандарт дошкільної освіти створює простір для творчого використання різних педагогічних технологій, прояву твор­чості й гнучкості у підході до розвитку дитини. Педагог має виступати не лише провідником загальнолюдсь­кого та національного, а й носієм власного гуманістичного досвіду, особою, що створює сприятливі умови для розвитку, виховання і навчання дошкільнят. Такий підхід дає змогу поєднати ідею так званої «стандартизації» з грамотною побудовою розвивального життєвого простору дошкільника.

Саме на таких принципах вибудована філософія педагогіки Марії Монтессорі, яка є прототипом сучасної моделі особистісно орієнтовано­го підходу до навчання і виховання дітей, в основі якої лежить ідея про те, що кожна дитина, з її можливостями, потребами проходить свій індивідуальний шлях роз­витку.

Зростаючий інтерес до системи Марії Монтессорі зумовив  необхідність організації роботи обласної педагогічної студії,  метою якої є допомогти педагогам дошкільних закладів оволодіти теоретичними аспектами педагогічної системи Монтессорі, створити відповідне розвивальне середовище та організувати освітню роботу з дітьми за її технологією саморозвитку особистості.

25 січня у Білоцерківському ЗДО №31 «Незабудка» розпочала роботу педагогічна студія з теми «Реалізація основних принципів педагогіки Марії  Монтессорі  за парціальною програмою «Світ щасливої дитини».

На першому занятті  «Формування особистості дитини в контексті гуманістичної педагогіки Марії Монтессорі» Наталія Радоміцька, директор Білоцерківського закладу дошкільної освіти №31 «Незабудка», керівник обласної педстудії, провела віртуальну екскурсію закладом дошкільної освіти. Людмила Войтенко, вихователь садочка, ознайомила присутніх з особливостями облаштування Монтессорі-середовища.

Надія Нечипорук, завідувач відділу дошкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», координатор обласної педстудії, ознайомила учасників з нормативними документами, які регламентують роботу майстер-класу, Положенням про обласну педстудію, розповіла про співпрацю інституту із «Незабудкою» щодо вивчення, впровадження та розповсюдження  ідей гуманістичної педагогіки Марії Монтессорі в закладах дошкільної освіти  області.

Наталія Яцюк, вихователь-методист, керівник обласної педстудії  провела методичний діалог з проблеми «Урахування принципів педагогіки Марії  Монтессорі в організації освітнього процесу», наголосивши, що  основне призначення дорослого – допомогти дошкільнику жити власними силами, у злагоді з довкіллям і згоді із собою як активному суб’єкту життєдіяльності. Адже девіз педагогіки Монтессорі “Допоможи мені зробити це самому”  промовляється  вустами дитини.

Учасники педстудії мали змогу переглянути відеофільм  уроків-презентацій з використанням Монтессорі-матеріалу,  проведених Тетяною Анісімовою, Жанною Мишенко, Людмилою Совтус, вихователями садочка.

Наталія Яцюк, вихователь-методист, запропонувала  взяти участь  у грі на платформі Lеarning apps «Розташуй  матеріал  Монтессорі у відповідній зоні».

По завершенню  заняття педагоги отримали домашнє завдання:

  1. Підготувати презентацію Монтессорі-матеріалу, виготовленого власноруч.
  2. Скласти таблицю «Функції Монтессорі-педагога в освітньому процесі».

Учасники висловили вдячність педагогам закладу, керівникам та координатору педстудії за цікаве та змістовне заняття, за змогу вкотре  переконатись, що педагогікою Монтессорі захоплюються і розчаровуються,  її використовують і відкидають,  упроваджують цілісну систему або окремі її елементи. Головне – вона не залишає байдужим того, хто ознайомився і її ідеями.