Стрімкий розвиток технологій у сучасному суспільстві ставить нові стратегічні завдання щодо освіти України. Серед них – принципово нові вимоги до якості підготовки фахівців, що відповідають запитам сучасного інформаційного суспільства. У Концепції «Нова українська школа» виділено ключові компетенції, що необхідні вже сьогодні кожному, в першу чергу, педагогу для його професійної діяльності. У переліку окреме місце займає інформаційно-цифрова компетентність (ІЦК). Вона обумовлена все більшим використанням інформаційних технологій у всіх сферах людської діяльності, в тому числі і в освіті.
Як же вчителю навчитися постійно відповідати запитам сучасного інформаційного суспільства? Де навчитися організації інформаційно-освітнього середовища на уроці? У який спосіб забезпечити освітній простір необхідними ресурсами?…
На всі ці питання є відповідь. На вимогу часу, ми організували роботу обласного майстер-класу з теми «Створення інформаційно-цифрового освітнього простору на уроках історії, правознавства, громадянської освіти». Його керівницею є Ірина Федорченко, вчитель Бориспільського ліцею «Лідер». Саме вона запропонувала колегам-історикам області долучитися до створення електронних освітніх ресурсів та впровадження їх у навчальний процес. Координує роботу професійної спільноти Тетяна Гребенчук, завідувачка відділу суспільствознавчих предметів інституту.
12 січня відбулося перше робоче засідання майстер-класу, на якому Ірина Миколаївна вмотивувала учасників до створення цифрових застосунків на уроках історії. Працювали за алгоритмом:
- онлай-дошка Padlet: можливості та формати розміщення інформації;
- взаємодія з контентом на Padlet: вподобайки, оцінки, коментарі…
- практична робота
Усі присутні мали можливість створити інформаційно значиме наповнення сервісу й управляти доступом до змісту.
Не залишилось поза увагою і домашнє завдання – аналогічно, на власний вибір теми, формату, змістового наповнення, заповнити дошку Padlet і презентувати доробок на наступному занятті.
Віртуозність Ірини Миколаївни у цифровому просторі приємно вразила колег. Тому усі налаштувалися на ефективну співпрацю й підвищення власної інформаційно-цифрової компетентності.