Бути творчою людиною – означає бути всесильним. Немає надійнішої гарантії на майбутнє, ніж уміння бути творчим щоразу, коли це необхідно, бути готовим у будь-який момент вирішувати проблеми і розробляти нові концепції.
Марк Фішер
27 грудня 2022 року в режимі онлайн відбулася перша зустріч обласної педагогічної студії вчителів математики, зарубіжної літератури та мистецтва з теми «Візуалізація навчального матеріалу – шлях формування компетентнісного потенціалу учнів» (на базі Требухівського ліцею Броварської міської рад Броварського району Київської області).
Координатор педстудії – Химера Наталія Володимирівна, методист відділу освіти української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» акцентувала увагу на алгоритмі роботи педагогічної студії, представила учасникам Положення про обласну педагогічну студію.
Керівники – Шпильова Людмила Петрівна, учитель математики Требухівського ліцею Броварської міської ради Броварського району Київської області, учитель-методист, та Шевченко Оксана Василівна, учитель зарубіжної літератури і мистецтва Требухівського ліцею Броварської міської ради Броварського району Київської області, старший учитель, говорили про актуальність і необхідність візуалізації навчального матеріалу як допомогу вчителям і мотивацію учнів у навчанні, розглядаючи поняття «візуалізація» як один із головних чинників ефективного засвоєння навчального матеріалу, а також проаналізували можливості використання візуалізації в освітньому процесі сучасної школи.
У ході першого заняття педстудії учасникам були доведені зміст і значення візуалізації в освітньому процесі (технології, форми та прийоми візуалізації навчальної інформації) і представлені приклади застосування форм і прийомів візуалізації. Після підведених підсумків всі отримали домашнє завдання: опрацювати один із сервісів для візуалізації матеріалу і презентувати власне практичне використання, зробивши свої висновки (переваги і недоліки).
За результатами першого заняття обласної педагогічної студії учасниками заходу було вироблено низку рекомендацій:
- Згідно з вимогами Державного стандарту базової середньої освіти та Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти працювати над формуванням компетентнісного потенціалу учнів на уроках математики, зарубіжної літератури та мистецтва;
- вивчити та проаналізувати сучасні сервіси для візуалізації навчального матеріалу;
- використовувати методи та прийоми візуалізації навчального матеріалу на уроках математики, зарубіжної літератури та мистецтва;
- створювати сприятливі умови для забезпечення інтенсифікації навчання, активізації навчальної та пізнавальної діяльності, підвищення візуальної грамотності та культури;
- наповнити сайт «Педстудія» розробками учасників, створеними за допомогою електронних інструментів візуалізації навчального матеріалу;
- систематично працювати над наповненням рубрик Віртуального навчального кабінету «Зарубіжна література» на сайті КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» авторськими розробками учителів математики, зарубіжної літератури та мистецтва.
Завершуючи зустріч, учасники поділилися враженнями щодо почутого і побаченого, відзначили методи та прийоми, які найбільше зацікавили їх, домовилися співпрацювати й надалі, адже тема доволі актуальна і важлива.
Розмова учасників була теплою і натхненною. Всі одностайно погодилися, що наступна зустріч буде такою ж плідною і цікавою.