Ось і закінчується ще один навчальний рік. Рік складних випробувань для всієї освітянської спільноти. Інклюзія під час війни зіштовхнулася з новими викликами. Педагоги змушені шукати підхід до дітей з ООП, стан яких значно погіршився через воєнні дії. Тому вчителі всіляко створюють для учнів дружню психологічну підтримку, шукають різні креативні способи допомогти в часи воєнного стану. У таких умовах виникло чимало запитань, які внесли корективи у роботу педагогічної студії, зокрема: як організувати дистанційне навчання дітей із ООП в умовах війни? Які платформи, технології та інструменти використати? Як забезпечити найкраще середовище для навчання дітей з ООП? Як спілкуватися з учнями та батьками?
На такі запитання шукали відповіді 30 учасників педагогічної студії «Забезпечення системного кваліфікованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням» 19 травня 2022 року під час третього засідання з теми «Створення інклюзивного освітнього середовища в закладі освіти» (керівниця – Оксана Горбатенко, практична психологиня Білоцерківського опорного ліцею-гімназії №20, координаторка – Тамара Луценко, завідувачка центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «КОІПОПК»).
До роботи педагогічної студії долучилися педагогічні працівники Білоцерківського опорного ліцею-гімназії №20: Ольга Чичикало, заступниця директора з навчально-виховної роботи; Світлана Вовченко, вчитель – реабілітолог; Ярослава Михайлова, спеціалістка з сенсорної інтеграції; Оксана Горбатенко – психологиня, а також вчителі та фахівці закладів загальної середньої освіти Київщині. Фахівцями були висвітлені актуальні питання щодо корекційних можливостей освітнього простору закладу; багатофункціональності використання стимульного матеріалу в роботі з дітьми з ООП, як у закладі, так і в умовах воєнного стану; рухової активності та сенсорної інтеграції, як складової корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП.
У процесі діяльності обласного профоб’єднання учасники були залучені до інтенсивного спілкування, прямої комунікації, що значно підвищило ефективність роботи. Створення доброзичливої, творчої атмосфери сприяло формуванню практичних знань щодо впровадження універсального дизайну та розумних пристосувань, з метою забезпечення особистісно-орієнтованого навчання, в якому може реалізуватися та досягти успіху кожна дитина відповідно до її можливостей. У цікавій активній формі відбувся обмін досвідом по співпраці педагогічних працівників задля успішного впровадження інклюзивного навчання в закладі освіти.
Підвела підсумки роботи професійної спільноти координаторка Тамара Михайлівна Луценко. Вона подякувала всім учасникам за активну участь у заняттях облансої педагогічної студії в складні часи для освітян та України.
Учасники відзначили актуальність тематики, гнучкість змісту занять з врахуванням ситуації, інноваційність форми проведення та високий професійний рівень діяльності педагогічної студії, висловили щиру вдячність організаторам і готовність упроваджувати інклюзивне навчання у своїх закладах освіти.