У чому виявляється майстерність сучасного вчителя? У спроможності впевнено виходити за межі стереотипів, прагненні й умінні будь-яку, навіть рутинну навчальну працю, перетворити на свято особистих досягнень і радісних відкриттів кожного школяра. У здатності породжувати незвичайні ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко і вправно вирішувати проблемні ситуації. «Сучасний світ – складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації в житті, навчанні та праці», – зазначається в Концепції нової української школи. Один з важливих напрямків сучасної реформи школи – оновлення змісту освіти. Знання задля знань дітям точно не потрібні, на відміну від уміння застосовувати набуті вміння в реальному житті. Як вирішити актуальні питання реформування сучасної освіти, подолати виклики перехідного періоду від традиційного знаннєвого підходу в навчанні до компетентнісно-діяльнісного йшла мова 16 травня 2022 року на обласному науково-методичному семінарі для методистів та керівників регіональних методичних об’єднань учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури «Дорожня карта вчителя-словесника в контексті реалізації НУШ у закладах освіти». З вітальним словом до присутніх звернулися Оксана Лященко, завідувач відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», та методист відділу Наталія Химера.
Упровадженню модельних навчальних програм базової середньої освіти, які передбачають оновлені знання і вміння їх застосовувати для розв’язання комплексних практичних завдань, формування ставлень та наскрізних умінь (м’яких навичок) присвячено виступ з теми «НУШ. Українська література у 5 класі. Діяльнісний підхід» Наталії Пастушенко, заступника директора з науково-педагогічної роботи КЗ ЛОР “Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти”, доцента кафедри гуманітарної освіти, кандидатки педагогічних наук, та Марії Чумарної, учителя-методиста, члена Національної спілки письменників України, засновниці авторської школи «Тривіта» у Львові.
«Формування ключових компетентностей засобами підручника «Зарубіжна література 5 клас» – такою була тема виступу Наталії Богданець-Білоскаленко, завідувача відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, та Олени Фідкевич, провідного наукового співробітника Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидата філологічних наук.
Не оминули й тему «Моделювання сучасних уроків української мови та літератури», яку презентував для освітян області Олександр Авраменко, доцент Київського університету імені Бориса Грінченка, завідувач кафедри гуманітарних дисциплін Технічного ліцею НТУУ “КПІ”.
Варто зазначити, що після кожного виступу між учасниками та спікерами розгорталася жвава дискусія щодо представленої теми, яка перетворилася на свято яскравих думок, сплеск уваги до вирішення проблемних питань, взаємоповаги та толерантності.
Завершився семінар обміном думками та побажаннями незгасної енергії, творчого вогнику, добробуту, упевненості в завтрашньому дні, і, звичайно ж, миру таперемоги!