Для сучасної людини вміння критично сприймати інформацію, аналізувати її, визначати, чи маніпулятивна вона, – одна з найважливіших компетентностей, яка дозволяє адекватно сприймати навколишній світ та ухвалювати корисні для себе рішення. Інформація, яка надходить з різних джерел, впливає на свідомість. І якби ми не хотіли не звертати на неї увагу, не потрапляти під вплив маніпуляцій, не «зависати» в соціальних мережах, але сучасний інформаційний простір потребує не тільки вміння ознайомлюватися з інформацією, а й критично сприймати її, аналізувати, протистояти маніпуляціям. Про це йшла мова на третьому занятті обласного майстер-класу для вчителів української мови і літератури Ірини Почерніної, учителя української мови і літератури КЗ КМР «Черняхівська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів», Тетяни Ільєнко, учителя української мови і літератури ОЗНЗ Кагарлицька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3, з теми «Формування медіаграмотності здобувачів освіти на уроках української мови і літератури».
На уроках словесності для розвитку медіакультури багато уваги приділяється творчості: створенню відео, креалізованих текстів, їх обговорення. Тетяна Валеріївна та Ірина Миколаївна проаналізували педагогічні прийоми, які активно застосовуються на різних етапах уроку, демонстрували зразки виконання певних завдань. Особливу увагу приділено проблемі використання в навчанні медіа текстів, їх правильному добору, критичному аналізу, колективному обговоренню та презентації результатів.
Оксана Лященко, координатор майстер-класу, завідувач відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК», наголосила на тому, що медіаграмотність у нинішніх умовах інформаційної агресії є життєво необхідною для усіх учасників освітнього процесу. Медіаосвіту не слід сприймати винятково як медіатворчість, вона покликана допомагати дітям жити й виживати в інформаційному суспільстві. Акцент ставиться саме на психологічному благополуччі, на безпечній взаємодії дитини з інформаційним простором.
На завершення учасники обмінялися враженнями від спільної роботи, подякували керівникам за цікаві, змістовні та актуальні заняття, побажали один одному мирного неба, цікавих педагогічних знахідок, успіхів у подальшій роботі.