КОІПОПК


Січ 27 2022

Print this Запис

Компетентнісне навчання: ідеї для реалізації на уроках.

Як виглядає компетентнісне навчання на практиці?

Віртуозно показала і залучила до нього учасників обласного майстер-класу Інна Колесник, учителька історії, правознавства, громадянської освіти Кучаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені гетьмана Івана Сулими, яка провела 26 січня друге засідання з теми «Компетентнісний підхід до суспільствознавчої освіти: технології, методи, вправи».

Заняття планувалося в режимі офлайн, Учасники налаштувалися бути глядачами уроку у 8 класі. Оскільки, за умов епідеміологічної ситуації, учні пішли на дистанційне навчання, то вчителям прийшлося добре попрацювати на уроці з теми «Гетьман Іван Мазепа. Внутрішня та зовнішня політика» в ролі учнів.

Об’єднані в групи, «учні» старанно аналізували «хмари слів» та «історичні меми», розмірковували над «скрайбінгом», складали «історичний портрет» і «пантбук», спростовували міфи про Мазепу з допомогою «руйнівника фейків», брали активну участь у дискусії.

Умотивувало до роботи інтернет-відео, у якому журналіст запитував у перехожих: «Хто такий Іван Мазепа?». На жаль, відповіді були не втішними…

Отож, компетентнісне навчання, перш за все, має залучити учнів до роботи на уроці. Коли вони будуть досліджувати, аналізувати, висловлювати своє ставлення, тоді зможуть застосувати здобуті знання, сформовані уміння і навички  в повсякденному житті.

Підсумок роботи майстер-класу підвела Тетяна Гребенчук, куратор майстер-класу, завідувач відділу суспільствознавчих предметів КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», яка наголосила на ефективності компетентнісного навчання. Саме воно формує історичну пам’ять. Тут доречно згадати слова Михайла Грушевського «Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю, народ – нацією, країна – державою».