Яке учнівське самоврядування можна назвати справді дієвим?
У Законі України “Про повну загальну середню освіту” визначено права учнівського самоврядування. Та наскільки ці права реально реалізовані й підтримані у закладах освіти?
02 грудня 2021 року відділом виховної роботи та позашкільної освіти КНЗ КОР «Київський Обласний Інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» спільно з КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» проведено онлайн-інтенсив «Дієве учнівське самоврядування: сфери участі в школі» у рамках проєкту обласної ради дітей Київщини «ACTION-школа» для лідерів органів учнівського самоврядування.
До участі в заході долучилися 100 представників громад Київщини!
Під час зустрічі в інтерактивній формі обговорили:
- ознаки та функції дієвого учнівського самоврядування;
- права та сфери впливу учнівського самоврядування, визначені у Законі України “Про повну загальну середню освіту”;
- причини, що заважають дієвості учнівського самоврядування;
- кроки для покращення роботи учнівського самоврядування в закладах освіти.
Лідери учнівського самоврядування виокремили сфери у школі, на які хотіли би впливати:
розроблення критеріїв оцінювання;
організація та планування роботи МАН;
меню в шкільній їдальні;
участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, які стосуються учнів школи;
пропозиції щодо зміни форм і методів проведення уроків та їх змісту.
Пропозиції учнів щодо змін:
«Прорекламувати учнівське самоврядування, щоб про нього знали всі. Було б чудово, якби в цьому взяли участь багато учнів»;
«Проводити заходи, у яких виявляти в учнів різні якості, і відповідно до них пропонувати їм участь в учнівському самоврядуванні»;«Зменшити офіціозність на зборах учнівського самоврядування, облаштувати приємну, дружну та затишну атмосферу, проводити різні заходи в інтерактивному дистанційному форматі»;«Реалізовувати спільні проєкти з учителями»;«Проводити заходи після уроків; створити клуби за інтересами. Це змінить атмосферу в школі й приверне інтерес до учнівського самоврядування»;«Різними тренінгами зробити команду більш дружною, щоб працювати в команді було легше та цікавіше!».«Організувати круглий стіл учнів-учителів, де учні змогли б висловити свої ідеї, а вчителі – дослухатися до дітей».