КОІПОПК


Лис 11 2021

Print this Запис

Формування та розвиток художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку засобами театралізованої діяльності»

Сьогодні багато педагогів стурбовані пошуком нетрадиційних шляхів творчої взаємодії з дітьми. Як зробити кожне заняття з дитиною цікавим і захоплюючим, просто і невимушено розповісти їй про найголовніше – про красу і різноманіття цього світу,  як  цікаво можна жити в ньому? Як навчити дитину всьому, що стане їй в нагоді в цьому складному сучасному житті? Як виховати і розвинути основні її здібності: чути, бачити, відчувати, розуміти, розмовляти,  фантазувати і придумувати?  Звичайно,  за допомогою гри! Адже все життя дітей насичене грою. Кожна дитина хоче зіграти свою роль. Але як же це зробити? Як навчити малюка грати, брати на себе роль і діяти? Цьому допоможе театр … Для дитини ніщо не замінить гри і театру.  Саме театралізовані ігри та вистави стають яскравими митями у їхньому житті, приносять їм радість, збагачують новими враженнями, які надовго запам’ятовуються, сприяють творчій активності та організації дружніх стосунків у колективі.

Чарівний світ театру розкриває таємні дверцята дитячої душі, дає поштовх до буяння творчості… Кожна дитина – актор. Що ж таке театр у житті дитини? На це питання видатний  педагог Софія Русова відповіла так: «Театральна вистава розкриває перед дитиною весь світ засобами мудрої та вічної казки, розвиває творчі здібності особистості, а найголовніше, виховує справжню людину».

Завдяки різнобічному впливу театралізованої діяльності  на особистість дошкільника, педагоги  мають можливість використовувати її як цікавий, невимушений педагогічний засіб для формування художньо-мовленнєвої та художньо-творчої компетентностей.  Цей засіб поєднує у собі вплив пластики,  художнього слова, мовлення, музики, танцю на емоційну сферу дитини; він акумулює її життєву мудрість, оптимізм, енергію; викликає радість, задоволення.

Головне завдання педагога – зацікавити дошкільнят театралізованою діяльністю, викликати у них бажання самим взяти участь у створенні театрального дійства. Досвід  такої роботи мали змогу запозичити  педагоги- дошкільники  області  під час першого заняття обласної педагогічної студії «Формування та розвиток художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку засобами театралізованої діяльності» під керівництвом Ганни Дмитрівни Поливач, що відбувся у Макарівському закладі дошкільної освіти «Барвінок» 11 листопада в режимі онлайн.

Засідання розпочалося із знайомства з учасниками педстудії, під час якого кожен з них мав змогу представити себе у вигляді казкового героя. Це дало можливість потрапити у Королівство театралізованої гри. Директор закладу, керівник обласної педстудії, познайомила учасників зі «своїм Барвінковим Королівством», під час якого акцентувала увагу на використанні театралізованої діяльності для формування та розвитку художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку, на створенні розвивального театрально-ігрового середовища закладу дошкільної освіти.

Із змістом художньо-мовленнєвої та художньо-творчої компетентностей  дітей старшого дошкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти учасників педстудії  ознайомили Олена Хіміч, вихователь-методист  «Барвінка» та  Надія Нечипорук,  координатор студії, завідувач відділу дошкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Тетяна Стернюк, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Макарівської селищної ради презентувала досвід педагогів-дошкільників Макарівщини з теми «Театралізована  діяльність  як засіб розвитку художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку».

Учасники в ігровій формі мали змогу оцінити свою педагогічну діяльність з питань організації та проведення театралізованих ігор, обравши один із видів королівських Палаців: Палац педагогічної творчості та розмаїття методів та прийомів, Палац систематичності та послідовності, Палац досягнень дітей тощо. Таку цікаву форму роботи учасникам педстудії запропонувала і провела  Лариса Потапенко,  вихователь садочка.

Учасники отримали творче завдання: Підготувати презентацію досвіду щодо організації роботи гуртків з театралізованої діяльності вихованців у своєму закладі дошкільної освіти

Заняття педстудії  пройшло  у творчій  атмосфері,  учасники отримали новий досвід та  висловили  вдячність  Ганні Поливач, керівнику  педстудії;  Тетяні Стернюк, консультанту Центру професійного розвитку педагогічних працівників Макарівської селищної та всім педагогам «Барвінка».