КОІПОПК


Сер 18 2021

Print this Запис

ВСЕУКРАЇНСЬКА СТРАТЕГІЧНА СЕСІЯ «ШКОЛА ДЛЯ ВСІХ, ОСВІТА – ДЛЯ МЕНЕ»

Кожна дитина має право на підтримку батьків і громади, має право бути включеною в освітній процес. Це можливо за умови створення середовища для всебічного розвитку кожної дитини, приділення уваги кожному школяру, стимулювання його навчального поступу, постійного вдосконалення педагогічної практики тих, хто організовує навчання дітей з особливими потребами.

 

Для вирішення цієї актуальної суспільної проблеми організовано Всеукраїнську стратегічну сесію «ШКОЛА ДЛЯ ВСІХ, ОСВІТА – ДЛЯ МЕНЕ», яка проходить 18-19 серпня 2021 року за участі: Дар’ї Герасимчук, радника-уповноваженого Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації, Тетяни Ломакіної, радника-уповноваженого Президента України з питань безбар’єрності; Олега Торкунова, заступника голови Київської обласної державної адміністрації, Жанни Осипенко, директора департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації; Ірини Антошко, начальника служби у справах сім’ї та дітей Київської обласної державної адміністрації; Геннадія Дикого, голови Білоцерківської міської ради, Наталії Бендерець, в.о. ректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадріва», Юрія Петрика, начальника управління освіти і науки Білоцерківської міської ради та делегованих представників департаментів освіти інших областей України,  представників громадських організацій, директорів інклюзивно-ресурсних центрів, закладів загальної середньої освіти, що мають інклюзивні класи, спеціальних закладів освіти, педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.  У фокусі уваги учасників заходу – забезпечення безбар’єрності освіти та розбудова інклюзивного освітнього простору.     

 

Дар’я Герасимчук говорила про роль і місце інклюзивно-ресурсних центрів. Вона наголосила, що працівники центрів повинні бачити поряд з собою дитину як особистість, а також надавати їй адекватну допомогу та підтримку у навчанні.

 

 

 

 

 

Тетяна Ломакіна розповіла про Національну стратегію із створення безбар’єрного простору в Україні, яка спрямована на визначення ключових проблем та формування рішень для їх розв’язання, вирішує питання доступу та відкритості освіти для всіх дітей.

 

 

 

 

Олег Торкунов зауважив, що Київська область – один із лідерів процесу впровадження інклюзивної освіти. В області розроблено цілісну концепцію розвитку інклюзивного навчання і виховання дітей, функціонує інтерактивна мапа інклюзивного навчання, яка дає можливість обрати інклюзивний заклад для навчання дитини, найближчий до місця проживання. Київщина посідає перше місце серед усіх областей України зі створення інклюзивно-ресурсних центрів. Прикладом повністю безбар’єрного міста має стати Славутич.

 

 

«Приміщення інклюзивно-ресурсних центрів в області пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами, – зазначила Жанна Осипенко. – Кабінети фахівців оснащені для проведення психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових занять, забезпеченні комплектами сучасних психодіагностичних методик для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини. У Київській області здійснюється робота, спрямована на покращення архітектурної доступності закладів освіти для маломобільних груп населення. Нині в 95% закладів загальної середньої освіти (їх понад 702) створено умови для безбар’єрного доступу дітей з інвалідністю».

 

Ірина Антошко зауважила, що соціальна взаємодія у розбудові системи інклюзивної освіти має ключове значення. У закладах освіти області, де здійснюється інклюзивне навчання, для індивідуальної роботи з дітьми, консультування батьків тощо створено 236 ресурсних кімнат: 181 – у закладах загальної середньої освіти, 61 – у закладах дошкільної освіти.

«Розуміння принципів інклюзивної освіти, – вказала Наталія Бендерець, – спонукає фахівців ІРЦ, педагогічних працівників області системно підвищувати професійну компетентність, організовувати роботу з дітьми з особливими освітніми потребами за новими, більш прогресивними та якісними підходами. Саме це і є одним із пріоритетних напрямів роботи нашого інституту. Якісне освітнє середовище, наявне в закладі освіти, дозволяє «занурити» учасників навчання саме у практику роботи, сформувати й розвинути навички, необхідні для використання спеціального обладнання й упровадження методик.

Учасники заходу – провідні спеціалісти з усіх куточків України продовжили роботу у секціях з метою створення дорожньої карти забезпечення можливостей отримання якісної та відповідної потребам освіти для кожного учня.