Завершив роботу обласний майстер-клас «Розвиток критичного мислення учнів початкової школи на уроках української мови за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України» для учителів початкових класів (керівник – Коваль Наталія Іванівна, учитель початкових класів Борівського академічного ліцею).
«Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!» (Льюїс Керролл, «Аліса в країні чудес»).
Під таким девізом на третьому занятті обласного майстер-класу учасники шукали відповіді на запитання:
- Яким чином побудувати освітній процес, щоб перетворити навчання на радісне для дитини заняття і при цьому сформувати такі життєві компетентності, які допоможуть учню ефективно діяти за межами навчальних ситуацій, розв’язувати в повсякденному житті реальні проблеми?
- Чи можна в епоху ґаджетів і мислення картинками привернути увагу молодших школярів, захопити, навчити мислити критично й застосовувати нові знання задля чогось нового, особливого?
- Із якого класу найкраще розпочинати впроваджувати технологію розвитку критичного мислення учнів початкових класів?
- Де знайти час на додаткове використання вправ із розвитку критичного мислення наймолодших школярів, зважаючи на надзвичайну щільність програми науково-педагогічного проєкту «Інтелект України»?
Одностайною була думка учасників щодо ефективності використання вправ із розвитку критичного мислення молодших школярів: «Асоціативний кущ», «Сенкан», «РАФТ», «Кероване читання з передбаченням», «Ажурна пилка» («Мозаїка»), «Товсті й тонкі запитання», «Казка-навиворіт, конструювання загадок», «Фантастичні гіпотези (що було б, якби…)», «Сторітеллінг»…
Дійшли висновку, що навички критичного мислення дають змогу не потонути в інформаційній лавині, не піддатися маніпуляціям, допомагають приймати зважені рішення та відстоювати їх.
Критичне мислення – необхідна навичка й життєво важливий ресурс сучасної людини!