КОІПОПК


Лют 10 2021

Print this Запис

Обласна педагогічна студія «Реалізація наскрізних змістових ліній у процесі вивчення української та зарубіжної літератури»

Давньоримський філософ Цицерон зазначав: «Навчання без міркування – марна праця». Його слова не втратили актуальності й донині, адже наскрізними компетентностями НУШ є критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, уміння конструктивно керувати емоціями, приймати виважені рішення. Реалізація  наскрізних змістових ліній на уроках літератури  є одним із актуальних питань сучасної освіти. Дуже важливо віднайти такі форми роботи, які дають учням відчуття самостійності і творчої участі в процесі читання, аналізу та інтерпретації вивчення художніх творів. Саме з такою метою 25 учителів закладів загальної середньої освіти Київщини із задоволенням долучилися  9 лютого 2021 року  до роботи другого онлайн-заняття «Форми, прийоми впровадження наскрізних змістових ліній у процесі вивчення української та зарубіжної літератури» обласної педагогічної студії Заброцької Ірини Миколаївни, учителя зарубіжної літератури, та  Шимко Людмили Вікторівни, учителя української мови та літератури Бородянського академічного ліцею через додаток Google -Meet.

Вступне слово керівників педстудії спонукало творчі групи учасників з ентузіазмом презентувати «валізу» вчителя-філолога: різноманітні методи та прийоми впровадження наскрізних змістових ліній у процесі вивчення літератури, які вражали оригінальністю та творчим підходом до їх застосування. Продуктивне професійне спілкування сприяло обговоренню цікавих ідей, методичних знахідок, активному обміну досвідом між учителями-однодумцями, а результати спільної роботи вони зможуть представити у збірнику дидактичних матеріалів, рекомендації щодо створення якого надала координаторка педстудії Химера Наталія  Володимирівна, методист відділу української  мови  і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Рефлексія «Долонька» допомогла проаналізувати кожному учаснику його роботу, а невимушена, доброзичлива атмосфера заходу стали ще  одним кроком до свідомого вибору філологами нових методів подання інформації, яких вимагає від педагогів сучасний урок: технології розвитку критичного мислення, інтерактивних форм роботи, методів та прийомів ейдетики, кооперативного навчання, діяльнісного підходу: дослідницьких та проєктних технологій, медіатехнології.

На завершення учасники поділилися враженнями від співпраці та обговорили виконання творчого домашнього завдання: підготувати родзинки власної педагогічної діяльності для демонстрації впровадження наскрізних змістових ліній на матеріалі художніх творів програм зарубіжної та української літератури.