КОІПОПК


Гру 02 2020

Print this Запис

Розпочав роботу обласний майстер-клас для учителів географії з теми «Сучасний урок географії: онлайн-подорожі та ігри»

1 грудня в режимі online на платформі Zoom відбулося перше заняття обласного майстер-класу Самченко Галини Іванівни, учителя географії Таращанського академічного ліцею «Ерудит» Таращанської районної ради Київської області з теми «Сучасний урок географії: онлайн-подорожі та ігри»

Основні питання майстер-класу

  • Підвищення ефективності проведення навчальних занять з географії за рахунок використання онлайн-ресурсів.
  • Забезпечення викладання географії відповідно до вимог нового Державного стандарту повної загальної середньої освіти в якому основна увага спрямована на формування ключових компетентностей учнів та компетентнісному підході до навчання.

Актуальність теми майстер-класу полягає в тому, що в розрізі останніх досягнень педагогічної науки, дидактики й методики навчання, а також розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, викладати географію по-старому можливо, але неможливо досягти високого рівня навчальних досягнень учнів, а тим більше сформувати відповідні компетентності. Тому використання старих підходів до організації освітнього процесу можна вважати неприйнятним і неприпустимим.

Опанування вчителями-предметниками теми «Сучасний урок географії: онлайн-подорожі та ігри» є вкрай важливим для якісного навчання. Щоб виробити наскрізні вміння, зокрема, критично і системно мислити, діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими, потрібно використовувати інноваційні технології і методи навчання, в тому числі й географічні ігри та онлайн-подорожі. В сучасних умовах є багато можливостей для якісної організації освітнього процесу через впровадження інформаційно-комунікаційних технологій та використання передових здобутків і напрацювань науковців, методистів і педагогів.

Тренди освітніх досліджень вказують на те, що зацікавленість до вивчення впливу ігор на навчання зростає. Навички ХХІ століття відносяться до широкого спектру навичок – таких як уміння навчатися та мислити як інноватор, а також навички у сфері інформаційних технологій.

Тим не менше, єдиної ефективної моделі в школах для вироблення таких життєво необхідних навичок не існує. Водночас, дослідження показали, що навчальні ігри здатні сприяти осмисленому вивченню через надання гравцям адаптивних викликів, цікавості, самовираження, відкриття, негайного зворотного зв’язку, чітких цілей, контролю над гравцями, занурення, співпраці, конкуренції, змінної винагороди та низького рівня невдач.

Результатом роботи майстер-класу має стати методичний посібник для вчителів географії з організації та проведення сучасних уроків із використанням географічних ігор та онлайн-подорожей.

У заході взяли участь:

Галина Самченко, заступник директора, вчитель географії Таращанського академічного ліцею «Ерудит», керівник майстер-класу; педагогічні працівники (вчителі географії та природознавства) закладів освіти Київської області;

Валерій Совенко, завідувач відділу географії, економіки та краєзнавства КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», координатор майстер-класу. У ході свого виступу Валерій Володимирович окреслив педагогічний портрет керівника майстер-класу – Самченко Галини Іванівни. Також він звернув увагу педагогів на створення кінцевого продукту за результатами роботи цієї профспільноти й розкрив особливості алгоритму розробки навчальних занять з географії та природознавства для дистанційного навчання учнів, презентував зразок уроку з використанням технологій дистанційного навчання.

Учасники педагогічної студії отримали домашнє завдання, щиро подякували керівнику майстер-класу за організацію заходу і  виявили  бажання продовжувати освітню співпрацю з метою професійного розвитку.