КОІПОПК


Лис 25 2020

Print this Запис

Відбулось перше заняття обласного майстер-класу з теми «Тисяча та один вид артикуляційної гімнастики»

25 листопада 2020 року у змішаному форматі відбулось перше заняття обласного майстер-класу вчителя-логопеда Марини Вітвіцької з теми: «Тисяча та один вид артикуляційної гімнастики».

У заході взяли участь:

Світлана Багдасарова, вихователь-методист ДНЗ (ясла-садок) «Дзвіночок» Чабанівської селищної ради;

Марина Вітвіцька, вчитель-логопед ДНЗ (ясла-садок) «Дзвіночок» Чабанівської селищної ради, керівник майстер-класу;

Галина Слободяник, методист центру підтримки інклюзивної освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», координатор майстер-класу;

вчителі-логопеди, вихователі логопедичних груп та асистенти вихователів закладів освіти області.

Останнім часом кількість дітей, які мають мовленнєві порушення, неухильно зростає. У логопедичній роботі артикуляційна гімнастика є важливою складовою усього комплексу заходів, спрямованих на корекцію мовленнєвих порушень, покращення стану артикуляційної моторики органів мовлення та вдосконалення звуковимови. Саме артикуляційна гімнастика є доступною й зрозумілою для всіх – і тому вона не має залишатися надбанням тільки вчителів-логопедів, а повинна бути в арсеналі кожного педагога, вихователя, асистента, мами й тата.

Метою майстер-класу є ефективна організація обміну досвідом між учасниками майстер-класу та презентація власних напрацювань задля впровадження їх у практичну діяльність педагогів, вчителів-логопедів, вихователів логопедичних груп та асистентів вихователів; пропагування важливості проведення артикуляційної гімнастики як основи з підготовки м’язової системи артикуляційного апарату для формування правильної звуковимови саме в ігровій формі та з речами, що оточують нас в повсякденному житті; сприяння ефективній реалізації творчого потенціалу колег та створенню умов для їх професійного розвитку й самовдосконалення, укріпленню та зміцненню психологічного здоров’я шляхом демонстрації усього різноманіття та багатогранності видів артикуляційної гімнастики.

Майстер-клас розпочався тренінговими вправами «Знайомство» (де учасники представили себе та власну професійну діяльність, а також показали найскладнішу для себе/своїх учнів артикуляційну вправу) та «Очікування». В ході гри «Знайомство» керівник майстер-класу Марина Вітвіцька представила заклад освіти, на базі якого проходив захід.

Онлайн зустріч продовжилась показом презентації, що відповідала темі майстеркласу – «Тисяча та один вид артикуляційної гімнастики». Учасники мали нагоду розглянути наступні питання:

  • Теоретичний аспект артикуляційної гімнастики.
  • Анатомо-фізіологічний аспект артикуляційної гімнастики.
  • Історичний аспект артикуляційної гімнастики.
  • Методика, види та правила проведення артикуляційної гімнастики.
  • Повсякденні речі для урізноманітнення артикуляційних вправ:
    • «Їстівні помічники»: бублики, соломка, морква, огірки, макарони;
    • предмети побуту: бігуді, ложки;
    • класичні (та не зовсім) зображення-символи;
    • логопедичні зонди для міогімнастики, логопедичне намисто;
    • ритмічне коло та ритмічна «парковка».

Практична частина майстер-класу мала досить веселий, незвичний та невимушений характер; аби дотриматись формату майстер-класу, учасники заздалегідь отримали лист з проханням: підготувати деякі з перерахованих матеріалів до початку заходу. Таким чином педагоги мали змогу не лише ознайомитись із матеріалами, а й одразу практикуватися у виконанні різних вправ артикуляційної гімнастики, відчути вплив різних речей на власні органи артикуляції; поповнили свою «методичну валізу» ігровими прийомами, завдяки яким налагоджується та підтримується контакт між логопедом та дитиною, створюється емоційно-позитивний фон для подальшої роботи.

Усі учасники висловили свою вдячність за проведення майстер-класу в такому форматі на належному рівні, за можливість «перезавантажитись». По завершенню майстер-класу організаторами була здійснена розсилка домашнього завдання, а також відеозаписами фрагментів заходу та іншим цікавим професійним контентом.