13 травня 2020 року на базі Вишнівського академічного ліцею «Основа» Києво-Святошинської районної державної адміністрації у співпраці з Інститутом педагогіки НАПН України та КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбувся третій етап науково-практичного семінару та заключне заняття обласного майстер-класу Бондаренко Н.В., Зеленової Л.В. з теми «Інноваційні технології формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови». Захід проводився в режимі онлайн з використанням платформи ZOOM.
У семінарі взяли участь Бондаренко Неллі Володимирівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України, Лященко Оксана Борисівна, методист відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК», Прокуда Віра Олексіївна, методист відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації, Зеленова Людмила Василівна, учитель української мови і літератури Вишнівського академічного ліцею «Основа» (керівник майстер-класу), 47 учителів-словесників Київщини.
З вітальним словом до присутніх звернулися Лященко О. Б. та Прокуда В. О.
Наукову частину семінару провела Бондаренко Н. В., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України. У своєму виступі вона зазначила, що компетентність наразі стає новим мірилом людської освіченості, коли перше місце надається не процесу навчання та обсягу вивченого матеріалу, а кінцевому результату, втіленому в здатності діяти в різних умовах і обставинах. Кожен навчальний предмет має великий потенціал для розвитку ключових компетентностей учнів. Потрібно лише спробувати нові способи роботи, вийти за традиційні межі сприйняття предмета, частіше задіювати інтеграцію, інноваційні та інтерактивні технології навчання. Рушійною силою інноваційної діяльності є педагог як творча особистість, оскільки суб’єктивний чинник є вирішальним під час пошуку, розробки, упровадження і поширення нових ідей. Творчий учитель має широкі можливості й необмежене поле для інноваційної діяльності, оскільки на практиці може експериментувати і переконуватися в ефективності методик навчання, коригувати їх, здійснювати докладну структуризацію досліджень навчально-виховного процесу, пропонувати нові технології та методи навчання.
Практичну частину семінару провела Зеленова Л. В. Вона підбила підсумки роботи майстер-класу, презентувала кращі методичні розробки, надіслані учасниками, подякувала за плідну роботу педагогам та побажала подальших творчих злетів у нелегкій педагогічній праці.
Наприкінці зустрічі учасники мали змогу обмінятися враженнями від чудово організованих та проведених на високому методичному рівні занять обласного майстер-класу, подякували організаторам заходу та побажали усім міцного здоров’я, оптимізму та професійного зростання.
Кращі методичні знахідки вчителів будуть узагальнені кандидатом педагогічних наук, старшим науковим співробітником відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України Бондаренко Н.В. та надруковані в № 4 журналу «Українська мова і література в школі» за 2020 рік. Матеріали учасників майстер-класу також будуть систематизовані в методичному посібнику для представлення на виставці «Освіта Київщини».