30 жовтня 2019 року на базі Ржищівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Ржищівської міської ради відбулася педагогічна студія учителів-методистів Федорченко Н. В. та Ільїної І. І. «Сучасний урок літератури – формат креативних ідей для вчителя і учня» для вчителів української та зарубіжної літератур Київської області.
У заході взяли участь:
Химера Наталія Володимирівна, методист відділу української мови та літератури, зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК», координатор педстудії.
Крохмаль Вікторія Валеріївна, головний спеціаліст відділу освіти Ржищівської міської ради.
На першому етапі заняття була проведена тренінгова вправа «Знайомство», під час якої кожен з учасників презентував себе як людину і сучасного вчителя. Вправа «Парасолька» допомогла кожному зрозуміти, яке завдання він ставить перед собою, відвідуючи цю педагогічну студію. А притча про Майстра допомогла поринути у світ сучасного уроку.
Координатор студії Химера Н. В. звернула увагу присутніх на характерні ознаки сучасного уроку літератури та умови перетворення уроку на формат креативних ідей для спільної роботи учителя та учня.
У ході роботи педагогічної студії її автори розкрили методологічну основу сучасного уроку. Адже урок буде креативним, діяльнісним тільки тоді, коли вчитель і учні співпрацюють на ньому як рівноправні партнери, генерують нові ідеї, знаходять шляхи вирішення проблемних ситуацій. Саме це є запорукою формування не лише предметних, а і життєвих компетентностей.
Практична частина педагогічної студії проводилася як групова робота учасників, які обговорювали та створювали власні власні концепції щодо визначення умов «народження» по-спражньому сучасного уроку.
Вправа «Мета – план» допомогла вчителям проаналізувати сучасний урок зі сторони учнів і учителів, побачити, який реальний стан справ на уроці, а який повинен бути, і чому в дійсності так, а не як повинно бути. Все це допомогло учасникам студії вивести свій адгаритм сучасного уроку і аспекти ефективності сучасного уроку.
Вправа «Парасолька» допомогла зрозуміти, чи виправдалися очікування присутніх.
Учасники отримали завдання із поясненням і коментарем авторів педстудії, яке презентувати вони будуть на наступному занятті. Отже, робота розпочалася.
Впродовж роботи педагогічної студії панувала творча та доброзичлива атмосфера, що об’єднала вчителів-однодумців, сповнених бажанням професійного зростання та самовдосконалення.
Бажаємо і авторам, і учасників цікавої роботи в команді, нових ідей і креативних шляхів їх реалізації.