1 грудня 2017 року завершили роботу курси підвищення фахової кваліфікації вчителів початкових класів з проблеми “Формування здоров’язбережної компетентності молодшого школяра” (розробник: І.М. Дишлева).
Під час курсів слухачі ознайомились з актуальними питаннями розвитку освіти в Україні, інноваційними підходами у роботі вчителя початкових класів. Особливої уваги та обговорення викликали наступні теми: «Нова українська школа: від теорії до практики», «Нова українська школа: нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення», «Педагогічні техніки і прийоми в роботі вчителя в контексті Нової української школи», «Технологія «SMART KIDS» в контексті реалізації Концепції Нової української школи».
З метою вирішення пріоритетних завдань щодо зміцнення здоров’я молодших школярів, слухачі курсів взяли участь у навчальному тренінзі «Інтегрований підхід до формування здоров’язбережної компетентності молодшого школяра в контексті реалізації Концепції Нової української школи» (І.М. Дишлева).
Під час роботи тренінгу розглядалися такі питання:
- двокомпонентна модель підготовки вчителів з методики формування здоров’язбережної і соціальної компетентності молодшого школяра;
- навчальний курс «Вчимося жити разом» як засіб формування здоров’язбережної компетентності молодшого школяра;
- реалізація концепції Нової української школи на засадах «педагогіки партнерства»;
- питання щодо вивчення предмета у контексті реалізації оновленої програми з основ здоров’я;
- нормативні й організаційні засади проведення тренінгу для вчителів початкових класів у закладах освіти;
- методичні аспекти викладання предмета «Основи здоров’я» на засадах розвитку життєвих навичок;
- вікові особливості учнів початкової школи;
- особливості використання вправ для створення доброзичливої атмосфери на тренінгу.
Продуктивною діяльністю на тренінзі була презентація майстер-класів учасників уроків-тренінгів з «Основ здоров’я» для учнів початкових класів. У ході такої роботи учасниками було продемонстровано:
- нові підходи (співпраця, відкритість, активність, відповідальність).
- нові знання (інтенсивне засвоєння, уточнення).
- позитивні цінності (ставлення, ідеали).
- нові уміння і навички (ефективної комунікації, самоконтролю, лідерства, роботи в команді, уміння надавати й отримувати допомогу, аналіз ситуацій і прийняття рішень).
Проходження педагогічної практики створює позитивний настрій у подальшій роботі вчителів, налаштовує на віддачу набутого педагогічного досвіду школярам, відкриває широкі можливості для вдосконалення та професійного зросту. У ході проведення педагогічної практики на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 Білоцерківської міської ради та Узинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Білоцерківської РДА, слухачі курсів познайомилися з авторською методикою вчителів-практиків з проблеми упровадження здоров’язбережних технологій у систему роботи закладу освіти в умовах Нової української школи. Основний зміст такої роботи становить професійно-педагогічна діяльність слухача, що включає організацію індивідуальної й колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів та вивчення, аналіз, самоаналіз педагогічного досвіду вчителя, формування й розвиток методичної культури.
Позитивні відгуки слухачів курсів свідчать про високу оцінку якості підвищення кваліфікації, можливість отримати нові знання щодо формування здоров’язбережної компетентності молодшого школяра.
Здається, що два тижні – це дуже багато. Та коли педагог займається улюбленою справою, покращує свою фахову майстерність, втілює омріяні перспективи у роботу – ось тоді це справжні курси підвищення кваліфікації, котрі залишать слід в освітянській роботі упродовж наступних п’яти років!
Підготувала: Дишлева Ірина Миколаївна, доцент кафедри педагогіки, психології, та менеджменту освіти КВНЗКОР «Академія неперервної освіти».