КОІПОПК


Бер 24 2025

Print this Запис

Заняття обласної педагогічної студії «Шляхи реалізації освітніх напрямів програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт»

Альтернативна програма  формування культури інженерного мислення в дітей дошкільного віку «STREАМ-освіта,  або Стежинки у Всесвіт» (автор –  Крутій К. Л.) пропонує, на відміну  від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти, інтегрований підхід до реалізації STRЕАМ-освіти  дошкільнят.

Як забезпечити міжпредметну інтеграцію у STREAM-освіті  за освітніми  напрямами  “Технології”  та     “Читання і письмо”?

Як змоделювати інтегроване заняття за певною темою для дошкільнят?

Відповіді на ці та інші питання шукали учасники обласної педагогічної студії «Шляхи реалізації освітніх напрямів програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт»  під час другого заняття з теми «Цікавий світ перетворень»,  яке відбулося на базі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Перлинка» Броварської міської ради.

Надія Нечипорук, координатор педстудії, методист відділу раннього розвитку, дошкільної та початкової освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», зауважила, що завдання розвитку в дітей загальних дослідницьких умінь і навичок розглядаються не як специфічний спосіб пізнання, а як основний шлях формування особливого стилю життя, підмурок розвитку поведінки, заснованої на домінуванні проявів пошукової активності в різних життєвих ситуаціях.

Заняття провела Катерина Ходос,  керівник педагогічної студії,  директор закладу дошкільної освіти,  яка ознайомила учасників з планом заняття, розкрила суть  міжпредметної інтеграції –  провідного  принципу STREAM-освіти дітей дошкільного віку.

Що обговорювали?

  • Як реалізувати кожний освітній напрям  альтернативної програми «STREAM-освіта,  або Стежинки у Всесвіт»?
  • Як поєднати пізнавальний складник та практичну діяльність?
  • Як передбачити ускладнення матеріалу та розширення напрямів діяльності?

Під час практичного кейсу учасники педстудії: 

  • ознайомилися з досвідом роботи педагогів «Перлинки»  з теми  «Міжпредметна інтеграція у STREAM-освіті» (спікери: Катерина  Ходос,  Дар’я Рудько, вихователь-методист, Олена  Білько, вихователь);
  • виконували завдання проєкту  «Тиждень психології» (спікер Катерина Бондар,  практичний психолог ЗДО «Перлинка»);
  • проєктували різні  види   діяльності  з  дітьми   упродовж  тематичних   днів:  Космонавтики, Театру,  Сонця, Води  за програмою «Стежинки у Всесвіт».  

Рефлексія  наприкінці зустрічі показала, що саме STREAM-освіта  формує у дітей дошкільного віку культуру інженерного мислення  завдяки інтегрованому  підходу до реалізації її змісту. Учасники заходу висловили вдячність організаторам, які створили  творчий простір для обміну досвідом і розвитку професійних  компетентностей;  впевнилися,  що  участь у роботі педстудії   дасть змогу впровадити новий інтеграційний підхід до розвитку, виховання й навчання дітей  завдяки STREAM-освіті.

Реалізувати отримані знання слухачі зможуть під час виконання творчого завдання: змоделювати освітню ситуацію або інтегроване заняття за певною темою, зберігаючи принцип міжпредметної інтеграції, для дітей дошкільного віку.