Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю,
пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній.
А. Дістєрвег
Складна, але дуже цікава професія – учитель, одна з найдавніших у світі. Учитель покликаний творити, видумувати, експериментувати, а ефективність його праці залежить від характеру, душевної щедрості, рівня педагогічної майстерності, уміння творчо використовувати найкращі досягнення сучасної педагогічної науки.
Саме такі якості продемонстрували учасники конкурсу “Учитель року – 2025” у номінації “Хімія” на фінальному етапі, який проходив 16 січня 2025 року на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Шкільний курс хімії – це той курс, у якому є реальні можливості залучити учнів до дослідницько-пошукової діяльності, формуючи у них логічне та критичне мислення, розвиваючи творчі здібності. Тому першим конкурсним випробуванням було ‘Дослідження’, мета якого виявити вміння організовувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Оцінювалися:
- володіння методикою організації дослідницько-пошукової діяльності учнів;
- доцільність вибору методів, прийомів і форм роботи;
- спрямованість на формування ціннісних орієнтирів, ключових і предметних компетентностей, цілісності знань;
- практична значущість для учнів очікуваних результатів дослідження;
- взаємодія учасників освітнього процесу.
Під час проведення другого конкурсного випробування ‘Хімічний експеримент’ фіналісти мали розвіяти міф про неможливість експериментувати, маючи мінімум обладнання і реагентів. Експеримент на тему ‘Хімія молока’ був цікавим, науковим і пізнавальним.
Оцінювалися:
- креативність, оригінальність;
- володіння технікою експериментування, уміння користуватися обладнанням, приладами, інструментами;
- правильність виконання завдань і побудови висновків;
- дотримання правил безпеки.
За результатами трьох випробувань лауреатами конкурсу стали:
Кадубінський Микола Миколайович, учитель хімії Яготинського ліцею № 2 Яготинської міської ради;
Питель Яна Миколаївна, учитель хімії Комунального закладу Кагарлицької міської ради “Кагарлицький ліцей № 3”;
Пінєвич Олександр Анатолійович, учитель хімії Шпитьківського академічного ліцею “Скіф” Дмитрівської сільської ради Бучанського району.
Переможцем визначено БУРЛАЧУК ЮЛІЮ СЕРГІЇВНУ, учителя хімії Білоцерківської гімназії-початкової школи № 5 Білоцерківської міської ради.
Свято майстрів педагогічної справи завершилося вітаннями лауреатів і переможця.
Дякуємо членам журі за роботу, а колегам та родичам кожного фіналіста – за підтримку і віру у своїх учасників.
Віримо, що найкращі та небайдужі вчителі Київщини стануть активними учасниками розбудови сучасної освіти в області, агентами змін.