16 травня 2023 року в режимі онлайн відбувся обласний круглий стіл із теми «Діяльнісний підхід до формування дослідницьких умінь в учнів на уроках географії». В заході взяли участь науковці, педагогічні працівники ЦПРПП, керівники методичних об’єднань учителів географії та учителі географії Київської області. Всього – 100 осіб.
Це один із серії заходів, які вже проводилися або будуть проводитися й спрямовані на реалізацію ідей НУШ під час вивчення географії у 6 класі за новими модельними програмами. Цей круглий стіл був присвячений формуванню картографічної та екологічної компетентностей через дослідницькі навички учнів. Особлива увага зверталася на моделювання діяльнісних уроків з використанням картографічних джерел, матеріалів «Зеленого пакету» та матеріалів Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». З цих питань перед присутніми виступили науковці: Остроух Віталій Іванович, кандидат географічних наук, доцент кафедри геодезії і картографії географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Михайленко Валерій Петрович, кандидат хімічних наук, доцент кафедри фізичної географії та геоекології географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Всі, хто брав участь у роботі заходу, дійшли висновку, що діяльнісний підхід є ефективним методом навчання та формування дослідницьких умінь учнів на уроках географії. Також було зазначено, що цей підхід базується на принципах активності учнів, проблемності, колективної співпраці та використання різноманітних джерел інформації.
- Активність учнів. Учні повинні бути активними учасниками навчального процесу. Вони повинні самостійно висувати гіпотези, проводити дослідження, аналізувати інформацію, використовувати різні джерела, розв’язувати завдання та представляти результати своєї роботи.
- Проблемність. Уроки географії повинні ставити перед учнями реальні проблеми та завдання, які потребують дослідження та аналізу. Це може бути вивчення причин географічних явищ, пошук шляхів вирішення проблем навколишнього середовища або розробка проектів з планування території.
- Колективна співпраця. Діяльнісний підхід передбачає активну співпрацю учнів у групах або командах. Вони мають допомагати одне одному, обмінюватися ідеями, дослідженнями та результатами своєї роботи.
- Використання різноманітних джерел інформації. Учні повинні вміти користуватися різними джерелами інформації, такими як підручники, довідкові матеріали, Інтернет, картографічні джерела, географічні ігри та інші засоби.
У кінці заходу учасники подякували науковцям за змістовні виступи та надані методичні і дидактичні матеріали та висловили бажання продовжити проведення аналогічних заходів для ефективної реалізації ідей нового Державного стандарту в освітньому процесі під час вивчення географії у 6 класах НУШ.