КОІПОПК

Вер 26 2018

Print this Запис

25 вересня 2018 року проведено інструктивно-методичну нараду «Особливості організації освітнього процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби у 2018/2019 навчальному році»

25 вересня 2018 року на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти» ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти у співпраці з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України проведено інструктивно-методичну нараду «Особливості організації освітнього процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби у 2018/2019 навчальному році» для завідуючих та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, методистів районних, міських методичних кабінетів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами в режимі онлайн. До роботи долучилися представники районів і міст Київської області.

У роботі інструктивно-методичної наради взяли участь:

Дерій Олена Василівна, Луценко Тамара Михайлівна, Слободяник Галина Іванівна, методисти ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»; Засенко В.В., директор Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, академік; Колупаєва А.А., заступник директора з наукової роботи, член-кореспондент; Чеботарьова О.В., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України, канд. пед. наук; Блеч Г.О., ст. наук. співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України, канд. пед. наук; Гладченко І.В., ст. наук. співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України, канд. пед. наук; Трикоз С.В., ст. наук. співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України, канд. пед. наук; Ярмола Н.А., ст. наук. співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України, канд. пед. наук;  Мякушко О.І., ст. наук. співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України, канд. психолог. наук; Бобренко І.В., мол. науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСП НАПН України.

З вітальним словом до учасників наради звернулась Алєксєєва Олена Іванівна, проректор КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат психологічних наук.

На нараді було розглянуто такі питання:

  • створення та функції ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»;
  • основи співпраці функціональної діяльності РЦПІО з інклюзивно-ресурсними центрами Київської області;
  • зміни і доповнення в нормативно-правовому забезпеченні (2018 р.) реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти;
  • навчально-методичне забезпечення ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
  • особливості навчання грамоти дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • особливості впровадження курсу «Я досліджую світ» в освіту дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • інноваційні тенденції в освіті дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • технології формування елементарних математичних уявлень у дітей з інтелектуальними порушеннями на початковому етапі навчання;
  • індивідуальна програма розвитку для дітей з інтелектуальними порушеннями: алгоритм розроблення;
  • особливості психолого-педагогічного супроводу дітей з інтелектуальними порушеннями;
  • рухливі ігри в процесі фізичного виховання дітей з інтелектуальними порушеннями.

У ході обговорення зазначених питань були розроблені методичні рекомендації:

  1. Організувати та провести науково-практичні заходи для педагогічних працівників, які впроваджують інклюзивну форму навчання.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів                  Жовтень 2018 року

  1. Провести інструктивні наради з питань календарного планування та дотримання вимог до проведення освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів із питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи До 30 жовтня 2018 року

  1. Передбачити у планах роботи навчальних закладів проведення просвітницьких заходів для педагогічних працівників, батьків та учнів щодо висвітлення проблем інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Методисти районних (міських) методичних кабінетів з питань освіти осіб з особливими освітніми потребами, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів, заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи              Протягом навчального року

  1. Продовжити роботу постійно діючих консультпунктів на базі спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів з питань організації та змісту навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Заступники директорів спеціальних загальноосвітніх закладів (шкіл-інтернатів) з навчально-виховної роботи Постійно

  1. Надавати науково-методичну допомогу педагогічним працівникам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі, у підготовці дидактичних матеріалів, навчальних програм, індивідуальних навчальних планів.

Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «КОІПОПК»                                                              Постійно

 Інформаційно-методичні матеріали заходу

Перейти на: https://kristti.com.ua/25-veresnya-2018-roku-provedeno-instruktyvno-metodychnu-naradu-osoblyvosti-organizatsiyi-osvitnogo-protsesu-z-ditmy-yaki-mayut-osoblyvi-osvitni-potreby-u-2018-2019-navchalnomu-rotsi/