23 грудня 2015 року на базі КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» закінчилися фахові курси підвищення кваліфікації з проблеми «Реалізація інтегрованого підходу до викладання природничих дисциплін в умовах сільської школи» в рамках реалізації швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», спрямованого на створення умов для формування особистості громадянина України, якому притаманні європейські цінності, демократична культура, громадянська позиція, відповідальність, готовність до активної участі у громадському житті.
В семінарах-тренінгах взяли участь 16 вчителів загальноосвітніх навчальних закладів Київської області та 9 працівників КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», які впроваджуватимуть ідеї, принципи та технології проекту в освітній процес.
По завершенні навчання за даною програмою учасники дійшли висновків щодо важливості встановлення зв’язків між школою і громадою, які займають центральне місце у філософії громадянської освіти і вважаються елементом, що допомагає всім учасникам навчально-виховного процесу ототожнювати уроки з реальним життям.
Також, учасники семінарів-тренінгів стверджують, що загальноосвітні навчальні заклади здатні створити умови для громадянської активності в межах шкільного простору шляхом залучення молоді до прийняття рішень, спробою надання учням права висловлюватись, можливості практикувати демократію в шкільних умовах.
Врахувавши набутий досвід вчителі виділили ряд питань, які залишаються актуальними у сфері викладання громадянської освіти в Україні:
– подальший розвиток школи як демократичної суспільної інституції, залучення учнів до обговорення шкільної політики та суперечливих питань суспільного життя, а також до прийняття рішень стосовно власного навчання;
– зосередження уваги на новітніх практиках, методиках та інструментарії викладання громадянської освіти у контексті підвищення кваліфікації вчителів;
– необхідність заміни інформаційного (енциклопедичного) підходу до навчання на проблемно-діяльнісний навчальний підхід, спрямований на виховання самостійних ініціативних і відповідальних членів суспільства;
– необхідність проведення досліджень щодо змістового наповнення та добору чітких підходів щодо системного впровадження громадянської освіти, а також моніторингу й оцінки ефективності громадянської освіти у формуванні громадянської компетентності учнівської молоді.
Експерт проекту, Наталія Бендерець, перший проректор Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти», кандидат педагогічних наук урочисто нагородила учасників семінару-тренінгу сертифікатами відповідного зразку, що засвідчили успішне проходження програми в рамках реалізації українсько-швейцарського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».
Команда проекту бажає учасникам тренінгу плідної праці!