20 вересня 2018 року на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відділом практичної психології і соціальної роботи проведено інструктивно-методичну нараду для завідуючих районними, міськими центрами практичної психології і соціальної роботи, методистів районних, міських методичних кабінетів, які відповідають за діяльність психологічної служби «Організаційно-методичне та нормативне забезпечення діяльності психологічної служби системи освіти області».
У роботі інструктивно-методичної наради взяли участь:
Маковкіна Наталія Олександрівна, завідувач відділу практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»,
Багдасарова Людмила Віталіївна, Шелест Леся Василівна, методисти відділу практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»,
Луценко Тамара Михайлівна, методист Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Смотрін Володимир Олександрович, методист районного методичного кабінету відділу освіти Бориспільської районної державної адміністрації
Із вітальним словом до учасників наради звернулась Алєксєєва Олена Іванівна, проректор КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат психологічних наук.
На нараді були розглянуті такі питання:
- Аналіз діяльності психологічної служби системи освіти Київської області у 2017/2018 н. р.
- Пріоритетні напрями психологічної та соціально-педагогічної роботи з дітьми та учнівською молоддю в закладах освіти у 2018/2019 н. р.
- Нове Положення про психологічну службу в системі освіти.
- Вимоги до ведення професійної документації фахівців психологічної служби.
- Створення та функції Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти на базі КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”.
- Взаємодія інклюзивно-ресурсних центрів та фахівців психологічної служби в системі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
В практичній частині наради відбувалася творча робота в групах та жваве обговорення позитивних і негативних аспектів щодо користування новою документацією практичного психолога і соціального педагога в освітньому закладі.
Під час обговорення учасниками були вироблені цікаві та креативні ідеї для вирішення дискусійних питань психологічного і соціально-педагогічного супроводу всіх учасників освітнього процесу.
Також після наради були проведені консультації з проблемних питань діяльності психологічної служби системи освіти регіону.
В роботі наради взяли участь 41 особа.
З метою удосконалення діяльності працівників психологічної служби системи освіти області у 2018/2019 н. р. учасниками наради були прийняті такі рекомендації:
1. Провести інструктивно-методичні наради для працівників психологічної служби з питань організації і змісту діяльності у 2018/2019 навчальному році.
Керівники районних, міських психологічних служб До 05.10.2018
2. Розробити та провести навчальні семінари для керівників закладів освіти щодо пріоритетних напрямів діяльності психологічної служби та питань організаційно-правових аспектів діяльності працівників психологічної служби системи освіти.
Керівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
3. Здійснювати соціально-психологічний супровід усіх учасників освітнього процесу в умовах Нової української школи.
Керівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
4. Забезпечити психологічну та соціально-педагогічну допомогу дітям постраждалим від військових дій, а також їх батьків і внутрішньо переселеним особам.
Керівники та працівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
5. Організувати роботу консультпунктів з питань реалізації психологічного і соціального супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Керівники та працівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
6. Забезпечити психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інтеграції їх в освітній процес закладу освіти.
Керівники та працівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
7. Організувати та провести науково-практичні заходи для педагогічних працівників, які працюють із дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного та індивідуального навчання.
Керівники та працівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
8. Провести просвітницькі заходи у закладах освіти з питань профілактики і превенції асоціальної, протиправної, агресивної, насильницької поведінки серед школярів.
Керівники та працівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року
9. Сприяти взаємодії інклюзивно-ресурсних центрів та фахівців психологічної служби в системі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами дошкільного та шкільного віку в умовах інклюзивного навчання.
Керівники та працівники районних, міських психологічних служб Протягом 2018/2019 навчального року