COVID-19 та тривалий карантин внесли значні корективи у наше життя і змінили кожного із нас. Ситуація, що склалася, спонукала усіх краще опанувати цифрові технології, навчитися самим і, відповідно, вчити інших. Так, у травні 2020 року Британською Радою було організовано спеціальний міжнародний тренінг «Віддалене навчання», участь у якому взяли вчителі з України, Білорусі та Молдови. Для поширення ідей тренінгу Міністерство освіти і науки України та Британська Рада в Україні ініціювали проведення такого ж курсу для методистів обласних закладів післядипломної педагогічної освіти для подальшого розповсюдження каскадним методом серед вчителів англійської мови у кожному регіоні.
З 17 по 20 серпня 2020 року 21 методист із кожної області України під керівництвом чотирьох тренерів: Олександра Шаленка, незалежного експерта, Світлани Бацмай, методиста відділу гуманітарних дисциплін Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти, Світлани Куриш, завідувача навчально-методичним центром суспільно-гуманітарних дисциплін та міжнародної інтеграціїІнституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, та Мар’яни Тріфан, методиста кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, опановували сучасні платформи та інструменти для організації віддаленого навчання англійської мови. Від Київської області у роботі онлайн курсу Британської Ради в Україні «Віддалене навчання» взяла участь Альона Крупа, завідувач відділу міжнародних зв’язків.
У вказаному курсі розглядалося використання платформи Zoom як найефективнішої для організації онлайн навчання, адже вона дає можливість класної дошки, коментування, роботи в парах та групах, дозволяє проводити інтерактивні заняття та тренінги в онлайн режимі. Курс акцентує увагу на синхронному (онлайн та очному), асинхронному (дистанційному) та перевернутому навчанні. Найоптимальнішим видається змішане навчання: комбінація очного чи онлайн навчання із вчителем/викладачем та дистанційного (самостійного виконання завдань вдома учнями/слухачами). Для цього ідеально підходять платформи Zoom (онлайн навчання) та GoogleClassroom (дистанційна робота). Окрім вказаних платформ, методисти навчилися використовувати й інші інструменти: Padlet, Lino, Mindmeister, GoogleForms, Mentimeter, AnswerGarden. Після трьох днів практичних занять завданням учасників було провести групами мікротренінги з колегами, щоб продемонструвати здобуті знання та вміння.
Курс «Віддалене навчання» є нині дуже актуальним і, водночас, практичним. Його продовженням стане проведення каскадним методом відповідних тренінгів методистами на курсах підвищення кваліфікації та використання вчителями запропонованих платформ, інструментів, підходів, методів та технік під час організації віддаленого навчання у такий непростий час.
Експерти Британської Ради переконані, що вищезазначений курс українською мовою був би корисним і для вчителів інших предметів, адже озброює необхідними знаннями та вміннями, спонукає переглянути методику навчання певного предмета та підлаштувати її під онлайн режим.
Відгуки тренерів курсу
Саша Шаленко, тренер: «Вражає та тішить рівень зацікавленості учасниць курсу. Обговорення та виконання деяких завдань іноді було важко зупинити. Отримані знання й уміння одразу ж втілювалися у життя під час мікротренінгів. Викликає також велике задоволення злагоджена робота команди тренерів під час підготовки та протягом всього курсу».
Мар’яна Тріфан, тренер: «Неоціненний досвід, неймовірні можливості, нові набуті знання та уміння, можливість прожити курс і як учасник, і як тренер, відчуття єдиної родини. Дякую всім, хто зробив це можливим».