КОІПОПК

Кві 25 2019

Print this Запис

Відбувся обласний навчально-практичний семінар «Використання медіатексту на уроках зарубіжної літератури та в позаурочний час»

24 квітня 2019 року базі Фастівського навчально-виховного  комплексу «Ліцей інформаційних освітніх технологій – Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9» Фастівської міської ради відбувся обласний навчально-практичний семінар «Використання медіатексту на уроках зарубіжної літератури та в позаурочний час» для методистів районних, міських методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури.

У заході взяли участь:

Химера Наталія Володимирівна, методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної  літератури КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»;

Савчук  Марина Миколаївна,директор комунального закладу «Центр інноваційних освітніх технологій» Фастівської міської ради;

Ріпко Наталія Анатоліївна, директор Фастівського навчально-виховного  комплексу «Ліцей інформаційних освітніх технологій – Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9».

Під час  проведення семінару було розглянуто такі питання:

Виступ. Використання медіатексту на уроках зарубіжної літератури. Химера Наталія Володимирівна, методист відділу української мови і літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК»;

Меседж. «Креолізований текст на уроках зарубіжної літератури». Гривачова Аліса Борисівна та Попов Микола Володимирович, учителі зарубіжної літератури Фастівського НВК «ЛІТ– СЗОШ І-ІІІ ступенів №9»;

Нарада. Організація роботи методистів з питання завершення  2018/2019 навчального року. Підготовка вчителів зарубіжної літератури до роботи в інноваційному просторі, готовність методистів очолити цей процес. Химера Н. В.;

Позакласний захід  із використанням медіатексту «Японія така далека і близька» (презентація результатів проекту учителя зарубіжної літератури Фастівського НВК «Ліцей – ЗОШ І-ІІІ ступенів №2» Дячун Тамари Антонівни та її учнів 8 класу.

Учасники семінару опрацювали як теоретичні, так і практичні аспекти організації роботи вчителя-словесника на уроках зарубіжної літератури, основні підходи та технології, необхідні для роботи вчителя.

Зустріч пройшла в атмосфері співпраці й педагогічної творчості. Навчально-практичний семінар став майданчиком для професійного спілкування, обміну думками та творчими планами щодо роботи в умовах Нової української школи.

Методисти районних, міських методичних кабінетів, центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури Київської області, вдячні всім організаторам за цікавий та змістовно-практичний захід, професійне спілкування.

Після завершення семінару було вироблено рекомендації.

РЕКОМЕНДАЦІЇ
навчально-практичного семінару «Використання медіатексту на уроках зарубіжної літератури та в позаурочний час» для методистів районних, міських методичних кабінетів, центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури та керівників методичних об’єднань учителів зарубіжної літератури

 

Із метою успішної реалізації творчого потенціалу вчителя зарубіжної літератури у його професійній діяльності, організації його підготовки для роботи в інноваційному просторі, створення оптимальних умов для індивідуального самовираження та самореалізації впродовж життя

рекомендуємо:

1. Організувати та провести методичні заходи (семінари-практикуми, тренінги, майстер-класи, «круглі столи», заняття школи педагогічної майстерності тощо) для вчителів області з питань використання медіатексту на уроках зарубіжної літератури та в позаурочний час.

Методисти районних, міських методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури.
П
ротягом 2019-2020 н. р.

2. На допомогу в організації та проведенні методичних заходів за темою семінару варто звернути увагу на такі джерела:

– Ісаєва О.О.  Креолізований текст на уроках літератури як засіб активізації читацької діяльності учнів https://www.slideshare.net/ippo-kubg/ss-38599286);
– Креолізовані тексти: нестандартний підхід до вивчення літератури (практичні прийоми)
https://naurok.com.ua/post/kreolizovani-teksti-nestandartniy-pidhid-do-vivchennya-literaturi;
– Креолізований навчальний текст в електронному навчанні. http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_ DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/NovKol_2016_1_11.pdf;
– В.О. Завдська. Феномен креолізованого тексту https://zenodo.org/record/49222/files/lingvistika_43—163-169.pdf;
– Савчук Т. Покоління Z: «Міленіали на стероїдах, які виросли з телефоном у руці [Електронний ресурс] / Т. Савчук. https://www.radiosvoboda.org/a/28920838.html;
– Розробки постерів до вивчення програмових творів із зарубіжної літератури. 5 клас. Лебедюк. І.В.
https://naurok.com.ua/rozrobki-posteriv-do-vivchennya-programovih-tvoriv-iz-zarubizhno-literaturi-5-klas-52078.html;
-Короткий словник-довідник медіа-термінів https://naurok.com.ua/korotkiy-slovnik-dovidnik-media-terminiv-11828.html.

Методисти районних, міських методичних
кабінетів, центрів, науково-методичних центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури.
Протягом року

3. Надавати методичну та організаційну підтримку навчальним закладам за участі тренерів та учасників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» за допомогою таких форм роботи: майстер-класи, навчальні тренінги, коучинги, моделювання навчальних занять та позаурочних заходів, їх презентація з актуальних питань методики викладання предмету та освітньої політики в мовно-літературній галузі.

Автор і відповідальний виконавець Проекту, координатор Проекту в Київській області, методисти районних, міських методичних кабінетів,центрів, науково-методичних центрів,
які
координують роботу вчителів зарубіжної літератури.
Протягом року

4. Організовувати в області інноваційний освітній простір, у якому вчителі зарубіжної літератури отримували б мотивацію та підтримку на шляху до самовдосконалення та самовираження через роботу в журналі «Філологічний Олімп» та організацію літньої школи «На хвилі сучасності: я роблю це так…»

Автор і відповідальний виконавець Проекту, координатор Проекту в Київській області, методисти районних, міських методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури
Протягом року

5. Забезпечувати оновлення та наповнення Віртуального навчального кабінету «Зарубіжна література» на сайті Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» авторськими розробками.

Модератор віртуального кабінету зарубіжної літератури, методисти районних, міських методичних кабінетів, центрів, науково-методичних центрів, які координують роботу вчителів зарубіжної літератури
До 25 серпня 2019 року

6. За результатами обласного семінару подати статтю «Використання медіатексту на уроках зарубіжної літератури та в позаурочний час» до ІМЗ інституту.

Гривачова А.Б., Дячун Т.А., учителі зарубіжної літератури м. Фастова, Жуковська Н.О., методист Центру ІОТ
Травень 2019 р.

РЕФЛЕКСІЯ

Після сьогоднішнього навчально-практичного семінару хочеться зберегти всі  позитивні емоції. Рефлексивне коло  та екскурсія «Серцем лину до рідної землі» дала можливість учасникам семінару познайомитися з краєвидами міста, насолодитися цвітінням магнолії та японської вишні – сакури, у дендропарку «Молодіжний».

Вражені змістовною програмою  заходу: креативно й цікаво. Захоплені ентузіазмом й творчим підходом до  формування комунікативної компетентності учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури в школі.

      Усім наснаги та творчих успіхів!

Перейти на: https://kristti.com.ua/vidbuvsya-oblasnyj-navchalno-praktychnyj-seminar-vykorystannya-mediatekstu-na-urokah-zarubizhnoyi-literatury-ta-v-pozaurochnyj-chas/