КОІПОПК

Жов 23 2017

Print this Запис

Відбувся міжрегіональний науково-практичний семінар «Компетентнісно зорієнтований урок словесності: теорія і практика» у межах всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп»

19-20 жовтня 2017 у межах всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся міжрегіональний науково-практичний  семінар «Компетентнісно зорієнтований урок словесності: теорія і практика».

Організаторами заходу стали Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти та Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради «Академія неперервної освіти».

У заході взяли участь Київська, Тернопільська, Чернівецька та Вінницька області, учасники проекту (Наказ МОН України №215 від 04.03.2016 «Про проведення всеукраїнського експерименту з упровадження науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп»).

Із вітальним словом до учасників семінару звернулися Петровський Олександр Миколайович, директор ТОКІППО та Вітенко Ігор Михайлович, заступник директора з науково-методичної роботити і міжнародного співробітництва ТОКІППО .

Боруцька Лідія Степанівна та Кондирєва Майя Миколаївна, методисти відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО, координатори Проекту в Тернополі, – познайомили учасників проекту з різних областей.

У семінарі також взяли участь Химера Наталія Володимирівна, методист відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти», автор Проекту та відповідальний виконавець; Таранік-Ткачук Катерина Валеріївна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, кандидат педагогічних наук, доцент, науковий керівник Проекту; Царик Любов Іванівна, кандидат філологічних наук, доцент Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Чуловський Богдан Степанович, кандидат філологічних наук, доцент кафедри порівняльного літературознавства Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, наукові консультанти Проекту в Тернопільській області; Буза Марія В’ячеславівна, головний редактор журналу «Філологічний Олімп», Іванова Ліля Іванівна, методист НМЦ суспільно-гуманітарних дисциплін Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, координатор Проекту в Чернівецькій області; Дворницька Ірина Петрівна, редактор видавництва «Підручники і посібники».

У програмі заходу висвітлювалися такі питання:

  • Компетентнісно зорієнтований урок літератури – перспективний напрям у сучасній системі національної освіти України (Таранік-Ткачук К.В.).
  • Концептуальні засади мовно-літературної освіти в Україні (Царик Л.І.).
  • Участь у Проекті як одна із форм підготовки вчителя-словесника до сертифікації (Чуловський Б.С.).
  • Розгортання всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп»: пошуки шляхів реалізації концепції нової української школи (Химера Н.В.).
  • Роль педагогічного досвіду у формуванні професійної компетентності вчителя зарубіжної літератури (Іванова Л.І.).
  • Журнал «Філологічний Олімп» – один із шляхів реалізації Проекту. Буза Марія В’ячеславівна, головний редактор журналу «Філологічний Олімп»

Проведено майстер-класи:

  • «Організація дяльнісного підходу у процесі вивчення зарубіжної літератури у школі». Фартух Лариса Анатоліївна,  учитель зарубіжної літератури,  член авторського колективу комплекту із зарубіжної літератури для 9 класу, учитель Пищиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сквирського району Київської області.
  • Літературна дегустація. Чоловська Ольга Сильвестрівна, учитель зарубіжної літератури  Борщівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 2 Тернопільської області.
  • Формування комунікативної компетентності учнів засобами сучасних технологій навчання. Коник Наталя Вікторівна,  учитель української мови і літератури  Збаразької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №1 Тернопільської області.
  • Кластер як метод формування критичного мислення на уроках літератури. Голяс Світлана Євенівна, учитель-методист Козівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тернопільської області.
  • Мотивація навчальної діяльності учнів на уроках української літератури. Привалова Оксана Миколаївна, учитель української мови і літератури Таращанського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Ерудит» – загальноосвітня школа І ступеня» Таращанської районної ради Київської області.
  • Кластер – інстумент пізнання національого «Я». Ходюк Олена Станіславівна, учитель зарубіжної літератури Шумськог НВК «загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – гімназія» Тернопільської області.
  • Технологія WEB 2:0 для формування комунікативної компетентності. Радьо Людмила Несторівна, учитель української мови і літератури, заступник директора НВК «Великобірківська загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів – гімназія імені С. Белея» Тернопільського району Тернопільської області.
  • Формування умінь працювати з художнім текстом на уроках засвоєння змісту літературного твору. Мельниченко Ольга Іванівна, учитель української мови і літератури Шумського НВК «ЗНЗ-І-ІІІ ступенів – гімназія» Тернопільської області.
  • Мотивація навчальної діяльності учнів на уроках української літератури. Привалова Оксана Миколаївна, учитель української мови і літератури Таращанського навчально-виховного комплексу «Гімназія «Ерудит» – загальноосвітня школа І ступеня» Таращанської районної ради Київської області.

На круглому столі «Організація роботи творчої групи Тернопільської області у Проекті: окреслення завдань і пошуки шляхів їх реалізації» (модератори:  Таранік-Ткачук К. В.; Химера Н.В.; Кондирєва М. М.) було обговорено актуальні питання виступів та презентовано “родзинки” авторами майстер-класів. Особливо активно і зацікавлено обговорювали подальшу роботу учасників проекту: участь у професійному конкурсі проекту «На хвилі сучасності – 2018», участь їх учнів у конкурсі «Стежками літературних героїв – 2018», спільну роботу в авторських колективах комплектів із української і зарубіжної літератури для 10 класу, роботу над зошитами, посібниками, висвітлення власних надбань у журналі  «Філологічний Олімп» тощо.

І над усім цим лунала думка, «як прекрасно, коли ти працюєш поруч із професійними, небайдужими  людьми, які об’єднанні спільними інтересами, вони разом – і тому подолають будь-які перешкоди». Мета Проекту: підтримати вчителя-словесника, зробити його впевненим у своїх силах і конкурентоспроможним, розширити для нього  простір інноваційного освітнього  середовища, мотивувати вчитеся і вчити інших.

На семінарі були хвилини, які доводили, що все воно так і є: учасники Проекту навчилися працювати в команді, стали однодумцями, приємно було бачити, що перед нами не команда зірок, а зіркова команда на шляху якої ще безліч відкриттів і перемог, а головне безмежність вибору і гармонія розуміння…

Проект «Філологічний Олімп» крокує Україною …

Про участь у семінарі всім учасником заходу було вручено сертифікати.

 

Рефлексія

***

Осінь на Тернопільщині надзвичайна, загадкова…учасники заходу встигли насолодитися останнім її теплим і запашним повітрям, у якому літає дух хризантем і опалого листа з присмаком особливо смаженої кави на вулицях файного місця Тернопіль.

Вдячні колегам Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти за

гостинність і професійність, за співпрацю у справі реалізації всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп».

До Тернополя  «олімпійці» завітали,
У міжрегіональному семінарі працювали.
Ділились полум’ям  душевного вогню
І дарували  один  одному  іскру.
Компетентною  розмова в нас була,
Теорія і практика в уроках проросла,
Майстер-класи зорієнтували на роботу,

Дали нам нові крила для польоту.
Науковці й практики – єдині:
Працюємо всі на благо дитини!
Компетентнісно зорієнтований урок  –
Це до кожної дитини крок.
«ФілОлімп» Україною крокує,
Нові ідеї  педагогам  пропагує,
Надихає нас до творчого зростання,
Цікавих ідей та спілкування.

Гриценко О.Г., учасник Проекту

 ***

Участь у  Проекті “Філологічний Олімп” для мене особисто стала стимулом для нового етапу в моєму професійному житті.

19 – 20 жовтня в Тернопільському обласному інституті удосконалення вчителів відбувся міжрегіональний науково-практичний семінар «Компетентнісно зорієнтований урок літератури: теорія і практика».

Перш за все, порадувала тепла атмосфера, високий рівень організації та професіоналізму доповідачів. Мені ще хотілося б відзначити те інтелектуальне задоволення, яке, безсумнівно, зазнали всі учасники семінару.

Інноваційні технології, що спрямовують процес навчання не лише на засвоєння досвіду, а й на розвиток в учнів умінь створювати нові ефективні зразки й моделі особистісної діяльності, були презентовані вчителями української та зарубіжної літератури.

Після роботи на семінарі, як після прочитання доброї, глибокої книги, виникло дуже позитивне почуття, впевненість у правильності обраного шляху і усвідомлення того, що на цьому шляху я не одна, а поруч не випадкові люди, а інтелектуали, професіонали в своїй області,  відкриті для дискусій і завжди готові надати посильну допомогу.

Куракіна В.В., учасник Проекту

***

«Ми повинні навчити дітей бути креативними в тому сенсі, щоб вони були готові сприймати нове, вміти імпровізувати, не боялися змін, несли до людей  ідею» – ці слова А. Маслоу, мабуть, не залишать байдужими жодного сучасного педагога. Адже  кожен з нас  прагне, щоб діти із нетерпінням чекали саме

його уроку, творчо працювали, самостійно, критично мислили, не просто накопичували запас знань, а вміли застосовувати їх в конкретних життєвих ситуація, а у подальшому зуміли реалізувати свій потенціал і стали успішними у житті. Якою ж вона  має бути, методична палітра сучасного вчителя, щоб підготувати наших учнів до сучасного життя та майбутньої діяльності? Саме ця  проблема стала ключовою для творчого спілкування  учасників міжрегіонального науково-практичного семінару «Компетентнісно зорієнтований урок літератури: теорія і практика» у межах  Всеукраїнського проекту  «Філологічний Олімп», що відбувся 19-20 жовтня у Тернополі.

Дружня атмосфера, щира гостинність господарів, цікаві з професійної точки зору і насичені  майстер-класи, креативні методичні ідеї, якими щедро ділилися всі  учасниками семінару, конструктивні пропозиції, які  озвучувалися за «круглим столом»,  – все це залишило надзвичайні теплі емоції від  зустрічі  з такими цікавими людьми, однодумцями, справжніми професіоналами своєї справи.

Але поїздка  запам’ятається не лише професійними справами. Надзвичайно приємні враження у нас залишила  прогулянки Тернополем. Ми дуже вдячні Лідії Степанівній Боруцькій за гостинність і  знайомство із містом:  осінній парк з майстерно вирізьбленими дерев’яними фігурками,  озеро, вкутане ранковим туманом,  собори,  алея із «зірками»-іменами  відомих тернопільчан,  картини місцевих художників, майстерня карамелі, смачний чай з тістечками… Ось таке воно, затишне, спокійне місто. «Файне місто Тернопіль» з  привітними, щирими  людьми!

Фартух Л.А., учасник Проекту

***

Теплими жовтневими днями зустріла Тернопільщина учасників міжрегіонального науково-практичного семінару «Компетентнісно зорієнтований урок літератури: теорія і практика».

На мою думку, гаслом цього заходу може слугувати вислів А.Дистервега: «Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися й надихатися силами, які пробудилися в ній».

Програма семінару була насиченою та різноманітною. Присутні  мали можливість обмінюватися думками, ставити один одному запитання, за «круглим столом»  активно обговорювати проблеми компетентнісного навчання.  Усе це відбувалося в невимушеній, доброзичливій атмосфері, яку створили господарі заходу.

Обговорення сучасних методичних  підходів до вивчення літератури в школі, прекрасний настрій, натхнення – результат виступів учасників семінару, які ще раз підтвердили,  що справжній учитель постійно знаходиться у творчому пошуку, самовдосконалюється, прагне досягти вершин професійної майстерності:

Учитись важко, а учить – ще важче.
                                 Але не мусиш зупинятись ти.
                                 Як дітям віддаси усе найкраще,
                                 То й сам сягнеш нової висоти.

М.Сингаївський

Дякуємо організаторам семінару за дружню атмосферу, можливість спілкуватися з  майстрами своєї справи, творчо і професійно розвиватися!

Волошина Л.А., учасниця Проекту

 

Перейти на: https://kristti.com.ua/vidbuvsya-mizhregionalnyj-naukovo-praktychnyj-seminar-kompetentnisno-zoriyentovanyj-urok-slovesnosti-teoriya-i-praktyka-u-mezhah-vseukrayinskogo-naukovo-pedagogichnogo-proektu-filologichnyj-olimp/