20 листопада 2018 року на базі Маловільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Білоцерківської РДА відбувся майстер-клас вчителя-методиста Вишняк В.І. «Реалізація змістових ліній на уроках зарубіжної літератури в умовах упровадження НУШ» для вчителів зарубіжної літератури ЗНЗ Київської області.
У заході взяли участь:
Химера Наталія Володимирівна, методист вищої категорії відділу методики викладання української мови та літератури та зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК», координатор майстер-класу;
Борзенко Ірина Юріївна, директор Маловільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2.
Ковальчук Тетяна Андріївна, заступник директора з виховної роботи Маловільшанської загальноосвітньої школи № 2.
Координатор майстер-класу Н.Химера ознайомила учасників заходу з новими тенденція розвитку філологічної шкільної освіти в зв’язку із реформуванням галузі та розбудовою інноваційного освітнього простору, а відповідно із задачами, які стоять перед кожним учителем зарубіжної літератури. Робота в майстер-класі напряму пов’язана з метою реалізації НУШ: допомогти вчителю-практику переорієнтуватися до нових умов організації освітнього процесу в школі. Учитися по-новому виконувати власні професійні обов’язки та організовувати навколо себе інноваційний простір, у якому буде комфортно і цікаво насамперед учню.
У лекції-презентації Вишняк В.І. акцентувала увагу слухачів на тому, що компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, а це зумовлює принципові зміни в організації навчання , яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей та життєво необхідних знань і умінь сучасних учнів. В умовах розбудови НУШ наскрізні лінії («Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність») є дієвим засобом інтеграції мідпредметних компетентностей.
Практична частина майстер-класу була присвячена питанням педагогічної майстерності: використання комунікативно-ситуативних вправ при опитуванні та застосування прийомів візуалізації на уроках зарубіжної літератури («Фішбоун», «Хмаринки слів», створення та прочитання «Кроссенсів» за творами Ф.Шиллера та Е.Сетон-Томпсона, запропоновано алгоритм створення інфографіки).
Підсумково-інтерактивний блок продемонстрував результативність заходу: очікування учасників майстер-класу частково реалізовано. Учителі зарубіжної літератури отримали домашнє завдання, виконання якого вони представлять на наступній зустрічі.