КОІПОПК

Бер 22 2016

Print this Запис

21 березня 2016 року відбувся навчальний тренінг з теми «Використання біоадекваних технологй на уроках зарубіжної літератури» А.-М. І. Богосвятської

21 березня 2016 року відбувся навчальний тренінг з теми «Використання біоадекваних технологій на уроках зарубіжної літератури» А.-М. І. Богосвятської, кандидата філологічних наук, члена-кореспондента  Національної академії  наук України, для вчителів зарубіжної літератури курсів фахової кваліфікації з проблеми «Методичний супровід вивчення нововведених творів на уроках світової літератури  в 5-7 класах» (розробники: Н.В. Химера, Л.А.Фартух) та учасників всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний проект».

Учасники тренінгу обговорили біоадекватну (ноосферну) технологію навчання, яка озброює вчителя універсальними педагогічними інструментами.

Термін «ноосфера» увійшов до словникового запасу людства завдяки мрії видатного вченого В.Вернадського, який вірив у існування особливої сфери – сфери одухотвореного розуму (лат. noos – розум).

Сучасна інноваційна педагогічна модель – ноосферна освіта – інтегрує найкращі наукові та педагогічні напрацювання. Вона орієнтується на суму вищих ціннісних фізіологічних, інтелектуальних і духовних можливостей людини. Жоден елемент методології, технології, інструментарію цієї системи не здатний порушити біоритми вчителя та учня, тому інша назва даної технології – «біоадекватна» (природовідповідна), тобто біологічно адекватна універсальним природним законам розвитку людини.

Коли в учителів питають, що їм хочеться почути від своїх випускників через двадцять років, то у їх відповідях знання з конкретного предмету традиційно опиняються на 10-15 місці. Попереду виявляються доброта, вміння любити, повага, правдивість, працелюбність і багато іншого, що визначає світогляд особистості та якість її життя.

Ці зміни помітні через двадцять років. А як закладає вчитель фундамент якості особистості, викладаючи зарубіжну літератвру, розповідаючи про культурні епохи, напрями, літературні терміни, життя письменників? Для сприйняття учня важливіше виявляється те, з яким почуттям, з яким бажанням це робить учитель, і що при цьому у нього на душі. Чи щиро він захоплений тим, про що розповідає, у якому настрої, що його хвилює?.. Учні відчувають стан свого вчителя, резонують не з його словами, а з тією якістю відчування, яке він несе в собі.

Вчитель – образ будівника-творця майбутнього, і про це ми не маємо права забувати. Про те, як зробити смачний, ароматний, кольоровий урок літератури навчала на тренінгу Анна-Марія Богосвятська, авторка багатьох  публікацій і книжок із методики викладання літератури.

 

 

Перейти на: https://kristti.com.ua/21-bereznya-2016-roku-vidbuvsya-navchalnyj-trening-z-temy-vykorystannya-bioadekvanyh-tehnologj-na-urokah-zarubizhnoyi-literatury-a-m-i-bogosvyatskoyi/