КОІПОПК

Січ 19 2017

Print this Запис

18 січня 2017 року було проведено заняття для учасників Проекту Київської області «Реалізація діяльнісного підходу у процесі вивчення зарубіжної, української літератур»

У  рамках всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» 18 січня 2017 року на базі Комунального вищого навчального  закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» було проведено заняття для учасників Проекту Київської області «Реалізація діяльнісного підходу у процесі вивчення зарубіжної, української літератур».

Із привітанням  та звітом про реалізацію плану І етапу (2016 рік) всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний Олімп» виступила автор Проекту, відповідальний виконавець і методист вищої категорії відділу методики викладання української мови, літератури та зарубіжної літератури КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» Химера Наталія Володимирівна.

Стало доброю традицією розпочинати зустрічі-заняття учасників Проекту психологічним тренінгом.  Захід розпочався тренінгом «Розвиток навичок конструктивної педагогічної взаємодії: «Я та інші…Я – подарунок для людства», який провела Багдасарова Людмила Віталіївна, методист відділу практичної психології та соціальної роботи.

Учителі-словесники стали активними учасниками цікавого майстер-класу «Використання фанфікшинів і буктрелерів у процесі вивчення зарубіжної та української літератури», який провела вчитель-методист зарубіжної літератури  Пищиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сквирського району Фартух Лариса Анатолівна.

У ході заходу було розглянуто та обговорено такі питання:

Організація підготовки учнів 5-11 класів до участі в огляді – конкурсі  «Стежками літературних героїв…» на кращий буктрейлер і фанфікшин  – питання розглядалося дискусійно.

Про підготовку і участь у  професійному огляді-конкурсі для учасників Проекту «На хвилі сучасності…», де власним досвідом поділилися  Примаченко Римма Віталіївна, учитель зарубіжної літератури Бородянської СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Сливка Алла Миколаївна, учитель зарубіжної літератури Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №21,  відбулося професійна, зацікавлена розмова про роль таких заходів  на шляху фахового підвищення кваліфікації вчителів-словесників.

Представила Проект Типовий навчальний план для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Гриценко Олена Григорівна, вчитель-методист  зарубжної літератури Мироцької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Києво-Святошинського району.

Обговорення Проекту Типового навчального плану для 10-11 класів ЗНЗ завершилося  оформленням пропозицій (див. документ нижче).

Насамкінець активним дописувачам журналу проекту «Філологічний Олімп» Буза Марія В’ячеславівна, головний редактор журналу «Філологічний Олімп»,   вручила сертифікати.

ПРОПОЗИЦІЇ

  1. Варто з даним проектом типового навчального плану поставити на обговорення й проекти навчальних програм, за якими цей план реалізовуватиметься.
  2. Даний проект узгодити з Концепцією профільного навчання у старшій школі, оскільки багато розбіжностей, наприклад, у визначенні базових та вибірково-обов’язкових предметів.
  3. Інтеграція кількох предметів гуманітарного циклу не вирішить проблему розвантаження навчального процесу у школі, а лише поглибить проблеми освіти. Замість інтеграції української та зарубіжної літератури необхідно зменшити кількість програмових творів.
  4. Інтеграція зарубіжної літератури та української літератури – недоцільна, оскільки призведе до погіршення якості мовно-літературної освіти, а 2 години на обидва предмети – недостатньо.
  5. Виділити окремо предмети «Зарубіжна література», «Українська література», «Історія України», «Всесвітня історія», оскільки ці предмети мають вивчатися автономно.
  6. Предмет «Зарубіжна література» інтегрує історію, етику, естетику, філософію, художню літературу, психологію тощо та допомагає учням орієнтуватись у культурно-історичному та мистецькому просторах.
  7. Створити групу фахівців (науковців, учителів-практиків, психологів) для оновлення, розвантаження, узгодження програм української та зарубіжної літератур.
  8. Пропонувати вчителеві кілька варіантів програм.

Перейти на: https://kristti.com.ua/18-sichnya-2017-roku-bulo-provedeno-zanyattya-dlya-uchasnykiv-proektu-kyyivskoyi-oblasti-realizatsiya-diyalnisnogo-pidhodu-u-protsesi-vyvchennya-zarubizhnoyi-ukrayinskoyi-literatur/